چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
جایزه کتاب فصل به ارایه آثار ارزشمند کمک می‌کند

کتاب «جنگ‌های داخلی؛ رویکرد اقتصاد سیاسی» با ترجمه عسگر قهرمانپور شایسته تقدیر بخش علوم نظامی بیست و یکمین جایزه کتاب فصل شد. مترجم این کتاب معتقد است که جایزه کتاب فصل به دلیل ایجاد انگیزه در مولفان به ارایه آثار ارزشمند در این زمینه کمک می‌کند.-

عسگر قهرمانپور، مترجم کتاب «جنگ‌های داخلی؛ رویکرد اقتصاد‌ سیاسی» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: در این کتاب که به عنوان یک کار پژوهشی میدانی توسط بانک جهانی با همکاری دانشگاه یال آمریکا در بیست و پنج کشور در حال گذار صورت گرفته است، شاخص‌های تحریک جنگ‌های داخلی را بررسی می‌‌کند.

وی افزود: جنگ‌های داخلی از  پدیده‌هایی است که امروزه از سوی دولت‌ها برای اتخاذ سیاست‌های مقابله‌ای حایز اهمیت است.

وی اظهار کرد: این اثر که با رویکرد ارایه راهکا‌ر‌‌‌های نوین و اساسی مقابله با جنگ‌های داخلی در یک نظام سیاسی نوشته شده است به بازگو کردن ریشه‌ها و نیز بررسی عوامل نقش‌آفرین در به‌وجود آمدن یک انقلاب‌ در جهان می‌پردازد. 

قهرمانپور، پرداختن به عوامل سیاسی و اقتصادی در جنگ‌های داخلی را از شاخص‌های اصلی این اثر عنوان کرد و گفت: تنها نمی‌توان ریشه جنگ‌ها را در اقتصاد و یا سیاست دنبال کرد بلکه اقتصاد و سیاست است که توام منجر به تحریک جنگ‌های داخلی در یک نظام سیاسی می‌شود. پرداختن به این منظر از شاخصه‌های مهم این اثر است.
 
وی افزود: نویسندگان کتاب که از صاحبنظران این حوزه به شمار می‌آیند، ضمن بررسی ریشه‌های اقتصاد سیاسی جنگ‌های داخلی با بررسی میدانی از کشورهایی که درگیر جنگ‌های داخلی بوده‌اند، تلاش می‏کنند سیاست‌های اقتصادی و سیاسی دولت‌ها را برای جلوگیری از وقوع جنگ‌های داخلی بررسی کنند.

مترجم کتاب ادامه داد: تولید ناخالص ملی، مناطق جغرافیایی، منابع نفتی کشو‌ر‌های شورش‌زده و نیز عوامل نارضایتی از مطالبی است که در این اثر به عنوان شاخصه‌های یک جنگ داخلی به آن پرداخته شده است. 

شایسته تقدیر جایزه کتاب فصل در ادامه افزود: جایزه کتاب فصل به دلیل ایجاد انگیزه در مولفان و اهالی نشر، باعث ارایه آثار ارزشمند، جامع و فاخر می‌شود. 

قهرمانپور که تا به حال سی عنوان اثر از او به چاپ رسیده است، گفت: این نخستین‌بار است که کتابم به عنوان شایسته تقدیر جایزه کتاب فصل را به خود اختصاص داده است. 

وی در پایان سخنانش به آثاری که در دست نگارش دارد اشاره کرد و گفت: «نگاه نو به سیاست خارجی»، «نگاه نو به دین و سیاست در نظام بین‌الملل»، «امنیت ملی در دولت اوباما» و «دموکراسی و لیبرالیسم» از آثاری است که به زودی منتشر می‌شوند. 

کتاب «جنگ‌های داخلی؛ رویکرد اقتصادی سیاسی» نوشته «پاول کولیر»، «نیکولاس سامبانیس» و «آنکه هوفلر» با ترجمه عسگر قهرمانپور، شمارگان سه هزار نسخه و بهای سه هزار تومان از سوی انتشارات دفتر علم به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط