شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۰
پوران درخشنده با «پروين اعتصامي» به تلويزيون مي‌آيد

مجموعه تلويزيوني «پروين اعتصامي» به كارگرداني «پوران درخشنده» در مركز سيما فيلم ساخته خواهد شد. اين سريال با اقتباس از كتاب«خانم كوچيك» نوشته « سهيلا علوي زاده»، هم اكنون در مرحله نگارش فيلمنامه قرار دارد.

«پوران درخشنده» نويسنده و كارگردان سينما با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: حدود دو دهه اخير بود كه قصد داشتم فيلمي درباره «پروين اعتصامي» بسازم و حتي طرح ساخت اين فيلم را حدود 16 سال پيش به گروه فرهنگ و هنر شبكه اول سيما تقديم كردم كه به هر دليلي با توليد اين فيلم موافقت نشد.

درخشنده يادآورشد: هم اكنون با مركز «سيمافيلم» به توافق رسيديم تا زندگي نامه اين شاعر نامدار در قالب يك مجموعه تلويزيوني به تصوير كشيده شود. 

وي افزود: «سهيلا علوي زاده» نويسنده كتاب «خانم كوچيك»، مدتي است در حال نوشتن فيلمنامه مجموعه تلويزيوني«پروين اعتصامي» است.

اين كارگردان سينما با بيان اينكه، «سهيلاعلوي زاده» از شش ماه گذشته نگارش فيلمنامه اين اثر را آغاز كرده است، تصريح كرد:اين نويسنده در راستاي تحقيقات خود در زمينه زندگي «پروين اعتصامي»، شاعره معاصر، در حال نگارش خلاصه قسمت هاي مختلف فيلمنامه است و پس از منسجم شدن آن، به بسط و گسترش داستان خواهد پرداخت.

كتاب «خانوم كوچيك» داستان زندگي پروين از نوجواني تا مرگ را از زبان دختر فقيري به نام «اقدس» روايت مي كند كه طي يك اتفاق به منزل پدري خانوم كوچيك راه مي يابد و تا سالهاي پاياني عمر وي نيز با او در ارتباط است.

درخشنده چندي پيش درصدد توليد فيلم «700» هم بوده است. تحقيقات كتابخانه‌اي اين فيلم در حال تكميل است، ولي به دليل حساسيت و ظرافت موضوع، كار تحقيقاتي آن در حوزه ميداني صورت خواهد گرفت.فيلم 700 به زندگي « ميرسيدعلي همداني» عارف قرن هشتم مي‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط