سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
ترجمه‌ جديد «يوم‌الخلاص» منتشر می‌شود

محمد رحمتي شهررضا، نويسنده و مترجم حوزه دين، ترجمه جديد كتاب «يوم‌الخلاص» را در دست انتشار دارد. وي به‌تازگي كتاب «چرا و چگونه نماز بخوانيم؟» را منتشر كرده است._

محمد رحمتي شهررضا در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از ترجمه و تحقيق كتاب «يوم‌الخلاص» به عنوان اثر در دست انتشارش ياد كرد و افزود: اين نوشتار در سال 1362 براي نخستين بار از سوي علي‌اكبر مهدي‌پور ترجمه و با نام «روزگار رهايي» منتشر شده بود. با توجه به تغييراتي كه نويسنده لبناني در اين نوشتار پديد آورده بود و بر اساس تحقيقات تازه، نياز به ترجمه مجدد اين اثر احساس مي‌شد.

وي درباره ويژگي‌هاي ترجمه‌ تازه اين نوشتار گفت: اين كتاب ترجمه و تحقيق است. به اين معنا كه در اين اثر كوشيدم با بررسي روايت‌ها، منابع آن‌ها را ذكر كنم. همچنين در پايان اين كتاب فهرست اعلام، اماكن، آيات و روايت‌ها آورده ‌شده است.

رحمتي‌شهررضا درباره ويژگي‌هاي اين كتاب افزود: اين نوشتار در 16 فصل و به زبان ساده منتشر مي‌شود كه «نشانه‌هاي آخر‌الزمان»، «اهالي آخر‌الزمان»، «راز غيبت»، «راز طول عمر امام زمان(عج)» از جمله فصل‌هاي آنند.

اين نويسنده و مترجم حوزه دين، درباره مخاطبان اين اثر ادامه داد: كوشيدم در ترجمه جديد، از زباني ساده و روان بهره بگيرم؛ اما اين كتاب اثري مرجع است كه تا ‌ماه آينده با بهاي 12‌هزار تومان از سوي اتشارات صبح پيروزي منتشر خواهد شد.

رحمتي شهررضا از كتاب «چرا و چگونه نماز بخوانيم؟»، به عنوان اثر تازه‌ منتشر شده‌اش ياد و درباره آن اضافه كرد: اين كتاب را براي نوتكليفان تاليف كرده‌ام و در آن با بهره‌گيري از تصاوير رنگي و بيان 110 دليل و نكته براي نماز خواندن، كوشيدم تا چرايي نماز خواندن را براي كودكان و نوجوانان بيان كنم.

وي درباره رويكرد خود در پرداختن به فوايد نماز گفت: در اين نوشتار از آثار شهيد مطهري، علامه طباطبايي و سخنان مقام معظم رهبري درباره نماز بهره‌ گرفتم و آثار فردي، اجتماعي و علمي نماز را به زباني ساده و روان ارايه كردم.

اين نويسنده حوزه دين از «400 نكته خواندني درباره نماز»، «بيان دلايل عقلي براي نماز خواندن»، «نماز در آيات و روايات»، «داستان‌هاي نماز»، «ترجمه اذكار نماز» و «احكام نماز» به عنوان فصل‌هاي شش‌گانه كتاب تازه منتشر شده‌اش ياد كرد و افزود: اين نوشتار در پايان، ضمن دربرگيري اشعاري درباره نماز، 10 نوع مسابقه فرهنگي از جمله «مسير يابي» و «جورچين» در حوزه نماز را هم شامل مي‌شود.

وي اين اثر را دومين كتاب از مجموعه كتاب‌‌هاي كوتاه و گويا دانست و گفت: پيش از اين، كتاب «چرا با حجاب شدم؟» را منتشر كرده بودم كه اين اثر، دلايل باحجاب شدن را براي دختران نوجوان از زبان دختر بي‌حجابي كه به‌تازگي با حجاب شده بود بيان كرده‌ام. اين اثر با نگاهي به كتاب «فلسفه حجاب» شهيد مطهري تاليف شده و با استقبال خوبي روبرو بوده است،به طوري كه تاكنون 100 هزار جلد از اين اثر منتشر شده اند.

نويسنده كتاب «چرا با حجاب شدم؟» در پاسخ به اين پرسش كه «آيا شيوه اين نوشتار (چرا و چگونه نماز بخوانيم) مي‌تواند براي نوتكليفان پسر هم سودمند باشد؟» بيان كرد: بر اساس دستور‌هاي اسلام، آموزش‌هاي اصول ديني بايد از سنين كودكي آغاز شود. بنابراين، «چرا و چگونه نماز بخوانيم؟» با آن‌كه مي‌تواند براي نوتكليفان دختر مفيد باشد، سبك نوشتار آن مي‌تواند براي پسران 12 تا 13 ساله هم سودمند باشد.

وي بهاي اندك اين كتاب را از ويژگي‌هاي مهم اين اثر توصيف كرد و گفت: اين كتاب با بهاي دو‌هزار تومان منتشر شده كه با توجه به هزينه‌هاي سنگين توليد و آماده‌سازي كتاب بسيار مناسب است. هدفم در انتشار ارزان اين اثر، توانايي دسترسي همه اقشار جامعه به اين كتاب بوده‌ است.

رحيمي شهررضا در پايان از كتاب «اصول و اعتقادات» براي نوتكليفان پسر و «داستان‌هاي شب با رويكرد ديني» به‌عنوان آثار ديگر در دست انتشارش ياد كرد و گفت: كتاب «اصول و اعتقادات» اكنون مراحل صفحه‌آرايي و كتاب «داستان‌هاي شب با رويكرد ديني» مرحله ويراستاري را سپري مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها