جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
حضور مردم در نمایشگاه کتاب اهمیت به فکر و اندیشه است

رییس سابق فدراسیون کشتی ایران عصر (پنجشنبه 21 اردیبهشت) در بازدید از نمایشگاه کتاب به «ایبنا» گفت: امروز با دیدن مردم به وجد آمدم، این حضور نشان می‌دهد که مردم به فکر و اندیشه خود اهمیت می‌دهند. خوشحالم از این‌که مردم به فکر پیدا کردن جواب سوال های خود در کتاب‌ها هستند./

رییس سابق فدراسیون کشتی با تحسین استقبال پرشور مردم از نمایشگاه کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: وجود کتاب‌‌های ورزشی در نمایشگاه کتاب خوب است و اگرچه کیفیت این حضور را چندان بررسی نکرده‌ام اما همین که کتاب‌های ورزشی نیز در نمایشگاه وجود دارند، خوشحال کننده است.

طالقانی درباره نوشتن زندگی‌نامه خود اظهار کرد: تا کنون چند نفر تلاش کرده‌اند زندگی من را در قالب کتاب بنویسند اما چون زندگی من خیلی پیچیده است و در برخی موارد فراز و نشیب‌هایی داشته است، این افراد در نگارش آن به مشکل برخورده‌اند اما علاقه‌مندم این کار به سرانجام برسد، هرچند قدری در این باره نگرانم.

پیشکسوت کشتی ایران در پاسخ به این سوال که «چرا با قلم خودتان زندگیتان را منتشر نمی‌کنید؟» گفت: خودم وقتی برای این کار ندارم و از طرف دیگر نویسنده نیز نیستم. در حال حاضر خدمتگزار مردم هستم و فعالیت‌های اجتماعی و مردمی انجام می‌دهم.

رییس سابق فدراسیون کشتی ایران افزود: وضعیت نشر ورزش در کشور اصلا خوب نیست و دلیلش را نیز نمی‌دانم. به نظر می‌رسد متولیان امر چندان به نشر ورزشی نظر ندارند، درحالی که به نظر می‌رسد هر چه بیشتر در زمینه نشر ورزشی کار کنیم، شناخت و مطالعه ورزشکاران بیشتر شده و قطعا در عملکرد آنان اثرگذار خواهد بود.

طالقانی با تاکید بر لزوم تلفیق علم و تجربه در مدیریت ورزشی اظهار کرد: این تلفیق کارساز و زیبا خواهد بود. در حال حاضر برخی افراد علمی خودشان تمایل ندارند وارد حوزه مدیریت ورزش شوند اما اگر مدیران منکر این امر شوند راه موفقیت ما بسته می‌شود.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنم که در تنها دوره‌ای که در تمامی رده‌ها در کشتی قهرمان جهان شدیم دوران مدیریت من بود، زیرا مدیران آن زمان فدراسیون، کسانی بودند که تلفیق علم و تجربه را با هم داشتند و به همین دلیل قهرمان جهان شدیم.

این پیشکسوت کشتی گفت: ایده‌هایی برای بهتر شدن وضعیت نشر ورزشی کشور دارم که مجال طرح آن‌ها در این گفت‌وگو نیست و نمی‌خواهم حرف کارشناسی نشده‌ای بزنم، زیرا اشتباهات ما از همین جا آغاز می‌شود. تنها می توانم بگویم کار را از هر جا آغاز کنیم نتیجه‌اش موفقیت است.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۳ همین ماه در مصلای تهران ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها