پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
غرفه‌های بخش کودک نمایشگاه تا ششم اردیبهشت تحویل داده می‌شود

مسوول كارگروه آماده‌سازي بخش كودك و نوجوان نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران زمان تحویل غرفه به ناشران کودک و نوجوان را ششم اردیبهشت اعلام و گفت: اميدوارم با تحویل پیش از موعد غرفه‌ها، کار آماده‌سازی غرفه و استقرار ناشران کودک و نوجوان تا پیش از شروع ترافیک نمایشگاهی به پایان برسد._

محمدرضا توكل‌صديق در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا، تعداد ناشراني بخش كودك و نوجوان نمايشگاه كتاب تهران را 259 ناشر اعلام كرد و گفت: مراحل ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش کودک و نوجوان تقریباً به پایان رسیده و ‌اکنون مراحل نهایی بررسی و اختصاص متراژ غرفه‌ها در کارگروه مربوطه و با هماهنگی نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد. 

این عضو كارگروه آماده‌سازي بخش كودك نمايشگاه كتاب تهران، درباره پیشرفت کار آماده‌سازی فضای نمایشگاهی در بخش کودک و نوجوان اظهار کرد: کار آماده‌سازی فضا و احداث سازه‌ها از 8 فروردین‌ماه آغاز شده و اکنون نصب اسکلت فلزی تمام سازه‌ها به پایان رسیده و 70 درصد از کار ساخت  چادر دیواره‌ها و سقف سالن‌ها نیز به انجام رسیده است.

وی افزود: بیش از شش هزار متر مربع فضا در ضلع شمال شرقي مصلاي امام خميني(ره) به بخش کودک و نوجوان اختصاص یافته و جایابی و اختصاص فضای لازم به ناشران بر اساس حروف الفبا انجام شده است. در اوایل هفته آینده و پس از پایان کار غرفه‌بندی بخش کودک و نوجوان، متراژ غرفه‌ها و هزینه دریافتی به ناشران اعلام می‌شود.

توکل صدیق زمان احتمالی تحویل غرفه به ناشران کودک و نوجوان را 5 یا 6 اردیبهشت اعلام کرد و در این‌باره توضیح داد: در نظر داریم غرفه‌ها را تا 6 اردیبهشت به ناشران این بخش تحویل دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم پیش از  9 اردیبهشت کار آماده‌سازی و استقرار در غرفه‌ها را به پایان برسانند تا به ترافیک نمایشگاه برنخورند.

اين عضو انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان با بیان احتمال افزايش تعداد ناشران حاضر در بخش كودك و نوجوان نمایشگاه، برنامه‌های جدید انجمن برای فراهم کردن بستری برای مشارکت بیشتر را تشریح کرد و افزود: انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با هدف حضور حداکثری ناشران این عرصه در نمايشگاه بيست و پنجم، غرفه‌های جمعی را برای حضور ناشران کوچک اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شرایط لازم برای حضور ناشر در نمایشگاه این بود که ناشر  طی 2 سال و نیم گذشته 30 عنوان کتاب کودک و نوجوان منتشر کرده باشد و از این میان 15 عنوان از آثار کتاب‌های چاپ نخست باشد اما امسال با همراهی مسوولان نمایشگاه مقرر شد ناشرانی که کمتر از این تعداد کتاب چاپ کرده‌اند در درون غرفه‌های جمعی ساماندهی شوند و يك میز و قفسه به هر یک از آنان اختصاص داده شود.

این عضو کارگروه آماده‌سازی سالن‌های کودک و نوجوان درباره استحکام سازه‌ها و پوشش به کار رفته در سالن‌های این بخش توضیح داد: پیش‌بینی‌های لازم برای استحکام سازه‌ها و آب‌بندی چادرهای نمایشگاهی انجام شده و در کنار‌ه‌های چادرها نیز جدول‌هایی بنا شده که مانع از نفوذ آب به داخل سالن‌ها می‌شود اما به ناشران توصیه می‌کنیم پالت‌های چوبی برای کف غرفه‌ها در نظر بگیرند و کتاب‌ها را مستقیما روی زمین قرار ندهند.

وی یکی از تغییرات غرفه‌بندی بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بیست و پنجم را اختصاص فضای خاص به ناشران آموزشی دانست و در این‌باره توضیح داد: امسال ناشران آموزشی که کتاب‌ کودک و نوجوان نیز دارند در یک بخش مشخص سالن‌های کودک و نوجوان و در کنار یکدیگر متمرکز می‌شوند.

توکل صدیق برپایی غرفه‌های سرگرمی، نقاشی، بازی‌های آموزشی و تئاتر را از جمله برنامه‌‌های بخش جنبی کودک و نوجوان نمایشگاه اعلام کرد.

بيست و پنجمین نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران امسال از 13 تا 23 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها