یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
«پريانه‌های ليا سنت ماری» سه‌گانه می‌شود

طاهره ايبد ادامه‌ي كتاب «پريانه‌هاي ليا سنت‌ماري» را مي‌نويسد. جلد نخست اين كتاب در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شده است. از اين نويسنده چند كتاب ديگر هم آماده‌ي چاپ است.

ايبنا نوجوان: «پريانه‌هاي ليا سنت‌ماري» كتابي از «طاهره ايبد» است كه در قالب طرح رمان نوجوان امروز در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شده است. 

اين نويسنده از ادامه‌ي نگارش اين رمان خبر داد و گفت: «بعد از اين‌كه كتاب «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» منتشر شد مسوولان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان پيشنهاد دادند تا اين كتاب را به سه‌گانه تبديل كنم. البته با توجه به موضوع و فضاي داستان، خودم هم احساس مي‌كردم بايد كتاب را گسترش داد اما در اين‌باره ترديد داشتم ولي بعد از پيشنهاد دوستان در كانون تصميم گرفتم داستان را ادامه دهم.»

نويسنده‌ي «اسيران كوچك» ادامه داد: «در كتاب «پريانه‌هاي لياسنت ماري» كه سبك رئاليسم جادويي دارد، جهان داستاني خلق شده كه ويژه و خاص اين كتاب است، منطق خاص خود را دارد و قابليت وقوع داستان‌هاي ديگري در آن هست. بنابراين قابليت گسترش و سه گانه شدن را دارد.»

«پريانه‌هاي ليا سنت ماري» در 432 صفحه منتشر شده است. ايبد درباره‌ي حجم و خط داستاني ادامه‌ي اين كتاب گفت: «طرح اوليه‌ي كتاب «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» با چيزي كه نوشتم و منتشر شد بسيار متفاوت است. در واقع وقتي شروع به نوشتن كردم داستان مرا با خود برد به همين دليل هم نمي‌توانم به‌طور دقيق پيش‌بيني كنم كتاب‌هاي بعدي چه حجم يا محوري خواهد داشت

اتفاقات رمان «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» در سواحل خليج فارس و بندر «سيراف» مي‌گذرد و موضوع آن به باورها و عقايد مردم آن منطقه مربوط مي‌شود.  بندر سيراف در زمان‌هاي بسيار دور از بنادر پيشرفته و پررونق جهان محسوب مي‌شده؛ اما سال‌ها پيش در يك زلزله‌ي هفت روزه از بين مي‌رود. اتفاقات اصلي «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» هم درباره‌ي اين موضوع است.

اين نويسنده براي آشنايي بيش‌تر با منطقه‌ي سيراف مدتي هم مشغول تحقيق بوده است: «يكي از كارهايي كه براي نگارش رمان‌هايم انجام مي‌دهم تحقيق درباره‌ي موضوع رمان است. براي نوشتن اين كتاب هم نزديك به 5 ماه تحقيق كردم؛ چون موضوع داستان در بندر سيراف و بوشهر مي‌گذرد و من بايد اطلاعات دقيقي درباره‌ي فرهنگ و جغرافيا به‌دست مي‌آوردم. نگارش رمان هم نزديك به هشت ماه طول كشيد.» 

پيش از اين قرار بود ايبد رمان ديگري با نام «دست مرموز» را براي طرح رمان نوجوان امروز بنويسند اما با ماجراي سه‌گانه شدن «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» فعلاً نگارش «دست مرموز» متوقف شده است. 

نويسنده‌ي «به هواي گل سرخ» اين‌روزها با همراهي عده‌اي از ديگر نويسندگان، در نگارش مجموعه‌ي «آموزش شهروندي» با «نشر شهر» همكاري دارد. 

ايبد كتاب‌هاي «چاله‌ي بيكار» و «ني‌ني گريه كرده» را در قالب اين مجموعه نوشته و به نشر شهر تحويل داده است.
مخاطبان اين مجموعه كودكان هستند و ايبد در اين كتاب‌ها كه احتمالاً نامشان تغيير مي‌كند، به چاله‌هايي كه براي مردم مشكل ايجاد مي‌كنند، آلودگي هوا و آلودگي صوتي پرداخته است. 

در نگارش كتاب‌هاي اين مجموعه نويسندگاني مانند «لاله جعفري»، «سوسن طاقديس»، «ناصر كشاورز»، «فريبا كلهر»، «فروزنده خداجو»، «مجيد راستي» و «محمدرضا شمس» همكاري دارند.

طاهره ايبد كتاب ديگري با نام موقت «كوتوله جن» را هم براي نوجوانان مي‌نويسد. او فعلاً فصل نخست اين كتاب را نوشته است. 
«كوتوله جن» را هم كه حال و هوايي فانتزي و طنز دارد، «نشر شهر» منتشر خواهد كرد.

نويسنده‌ي «شبح سياه»، مدتي است كه داستان‌هاي طنز كوتاهش را در نشريه‌هاي مانند «رشد نوآموز» و «سروش كودكان» ‌منتشر مي‌كند.
به گفته‌ي او قرار است اين داستان‌ها پس از مدتي در قالب يك كتاب منتشر شوند.
«ماجراهاي بيز بيز پشه» از مهرماه امسال در نشريه‌ي رشد نوآموز منتشر مي‌شود و «تپه چپه» هم كه درباره‌ي شخصيتي است كه همه‌ي كارهايش وارونه است در مجله‌ي «سروش كودكان» منتشر مي‌شود. 
اين داستان‌ها با همين نام پس از مدتي در قالب كتاب منتشر مي‌شود.

«طاهره ايبد» سال ۱۳۴۲ در شیراز به دنيا آمده و سال‌هاست كه در حوزه‌ي ادبيات كودك و نوجوان فعاليت جدي دارد. از آثار او مي‌توان به «عطش و آتش»، «خانواده‌ي آقاي چرخشي»، «مرد و ميدان»، «پيغامي براي ابر پنبه‌اي» و «دور گردون» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها