دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
برترین رمان‌نویسان جوان استرالیا معرفی شدند

سه نویسنده به عنوان بهترین رمان‌نویس جوان استرالیا در سال 2023 انتخاب شدند.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکز اند پابلیشینگ، نشریه سیدنی مورنینگ هرالد بهترین رمان‌نویسان جوان استرالیایی در سال 2023 را همراه با رمان آنها به شرح زیر معرفی کرد:
-جی کارمایکل برای «مارلو». رمان نخست او عنوان «پوست آهن» در فهرست نهایی جایزه ویکتوریا پریمر قرار گرفته بود.

-کاترینا گیبسون برای «زنانی که می‌شناسم». وی در سال 2021 برنده جایزه کامن ولث در منطقه اقیانوس آرام شده است.

-جورج حداد برای «از دست دادن چهره». رمان «از دست دادن چهره» پیش از این در فهرست اولیه جایزه مایلز فرانکلین و در فهرست نهایی جایزه ریدینگ قرار گرفته بود. رمان او «جمع کن و نابود شو»، برنده مسابقه «ویوا لا نوولا» در سال ۲۰۱۶ و داستان کوتاه او «کاتارسیس» جایزه نیلما سیدنی ۲۰۱۸ را دریافت کرده است.

جایزه رمان‌نویسان جوان استرالیا بیست و هفتمین سال خود را پشت سر می‌گذارد. این جایزه استعدادهای نوظهور نویسندگی استرالیا را به رسمیت می‌شناسد و شرکت در آن برای نویسندگان 35 ساله یا کمتر در زمان انتشار کتاب منتخبشان آزاد است.
 
نویسندگان منتخب سال 2023، هر یک 5000 دلار و یک حق انتشار دریافت می‌کنند. داوران فیونا کلی مک گرگور، برام پرسر و سردبیر اسپکتروم، ملانی کمبری، همچنین جوایز افتخاری را به پل دالا روزا برای مجموعه داستان کوتاه «زندگی درونی هیجان‌انگیز»، گریس چان برای رمان اول او در ژانر علمی تخیلی با عنوان «هر نسخه‌ای از تو» و الیزا هنری جونز برای رمانش با عنوان «نمک و پوست» که در جزیره‌ای دورافتاده در اسکاتلند رخ می‌دهد، اهدا کردند.
 
برنده کلی سال گذشته این جایزه، دایانا رید برای «عشق و فضیلت» بود. همچنین الا باکستر برای «حیوان جدید» و مایکل باروز برای «جایی که خط می‌شکند» به عنوان بهترین رمان‌نویسان جوان استرالیایی سال 2022 معرفی شدند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها