شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
برنده کتاب سال بریتانیا جایزه نبولا را هم برد

انجمن نویسندگان علمی تخیلی و فانتزی آمریکا، برندگان جوایز نبولا را که هر سال به آثار برجسته در این ژانرها اهدا می‌شود، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کرکاس ریویوز، آر اف کوانگ جایزه بهترین رمان را برای «بابل: یا ضرورت خشونت: تاریخ پنهان انقلاب مترجمان آکسفورد» به خانه برد.

رمان آکادمیک تاریک او درباره یک فرد چینی بزرگ شده در انگلستان است که دانشجوی زبان‌شناسی می‌شود و به گروهی مخفی می‌پیوندد که علیه امپریالیسم انگلیس فعالیت می‌کنند. کوانگ به تازگی برای این کتاب، برنده کتاب سال بریتانیا در بخش ادبیات داستانی شده بود.
 
سی لی پولک جایزه بهترین نولا را برای کتاب «حتی اگر آخرش را می‌دانستم» در مورد جست‌وجوی یک کارآگاه برای یافتن یک قاتل زنجیره‌ای در شیکاگو برد. پولک پیش از این، دو بار برای «جادوگر» و «معامله نیمه شب» نامزد دریافت جایزه بهترین رمان شده بود. 
 
جایزه آندره نورتون- که به یک اثر داستانی رده سنی متوسط یا نوجوان داده می‌شود- به کی تمپست بردفورد برای «روبی فینلی در برابر تهاجم بین ستاره‌ای» تعلق گرفت. همچنین جان چو جایزه ناولت را برای «اگر با خدا صحبت کردی با او خودمانی باش»، منتشر شده در نشریه آنکنی دریافت کرد. سامانتا میلز نیز جایزه داستان کوتاه «بررسی خرگوش» را که در آنکنی منتشر شده بود، به خانه برد.
 
در بخش دیگری از این رقابت، کارگردانان دانیل کوان و دانیل شاینرت جایزه ری بردبری، ویژه نمایش دراماتیک و قابل توجه- را برای فیلم برنده اسکار «همه چیز، همه جا، یکباره» دریافت کردند و جورج آر آر مارتین، رمان‌نویس و هیدتاکا میازاکی، توسعه‌دهنده، جایزه بازی ویدئویی الدن رینگ را بردند.
 
جوایز نبولا نخستین بار در سال 1965 اهدا شد. فرانک هربرت برای «ریگ روان»، ایزاک آسیموف برای «خدایان هم»، ان.کی جمیسین برای «آسمان سنگی»، پی دیجلی کلارک برای «رئیس دجین»، مارتا ولز برای «اثر شبکه‌ای» و ویلیام گیبسون برای «نورومنسر» از جمله برندگان پیشین این جایزه هستند.

جوایز نبولا از سوی انجمن نویسندگان علمی تخیلی و فانتزی آمریکا به آثار برگزیده این ژانرها در بخش‌های مختلف از جمله رمان، نولا، ناولت و داستان کوتاه اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها