شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
جوایز برترین رمان‌های آنلاین در چین اهدا شد

سه رمان آنلاین، نوشته نویسندگانی از پاکستان، هند و تایلند، برنده جوایز وب ‌نوول اسپریتی 2022 شدند که در هنگ‌کنگ برگزار شد. این سه رمان در رقابت با 90 هزار رقیب در سه بخش زبان انگلیسی، اندونزیایی و تایلندی، برنده جایزه شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از چاینادیلی، وب نوول، پورتال بین‌المللی سازمان ادبیات چین، پیشگام در بازار ادبیات آنلاین- یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ادبیات آنلاین- در ماه می ۲۰۱۷ برای ترویج ترجمه‌ رمان‌های آنلاین چینی راه‌اندازی شد و در آوریل 2018 شروع به دریافت آثار اصلی از نویسندگان خارج از این کشور کرد.
 
بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی چاینا لیتریچر و مرکز تحقیقات گلوبال تایمز منتشر شده، تا پایان سال گذشته، وب نوول حدود 2900 رمان آنلاین چینی را ترجمه کرده است. این پلتفرم همچنین شاهد ورود 340 هزار نویسنده آنلاین خارج از این کشور بوده که 500 هزار اثر خلق کرده‌اند. طی چهار سال، تعداد بازدیدکنندگان وب ‌نوول با 8.5 برابر افزایش به حدود 170 میلیون نفر رسیده است.

سه برنده برتر سال 2022 عبارتند از «طبقه‎بندی بی‌نهایت با قوی‌ترین سیستم» اثر کریمسون اینک از پاکستان، «قرار شبانه» اثر آش نیت از هند و «این عشق چیز کم ارزشی ندارد» اثر نینه پینتا از تایلند.
 
 جایزه وب نوول اسپریتی (WSA) که در سال 2018 راه‌اندازی شد و در ابتدا نویسندگان انگلیسی زبان را شامل می‌شد، از سال گذشته شروع به دریافت آثار به زبان‌های اندونزیایی و تایلندی کرد. هدف اصلی این جوایز، پرورش نویسندگان جدید خارج از کشور چین است. 
 
پنج کشور برتر با بیشترین تعداد نویسنده در این پلتفرم عبارتند از آمریکا، هند، فیلیپین، اندونزی و بریتانیا. خوانندگان وب نوول از بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان هستند. بزرگترین گروه خوانندگان این وب سایت از آمریکاست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها