شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
جایزه بین‌المللی شعر به شاعر ایرلندی رسید

گاوین بردلی، نویسنده ایرلندی ساکن کانادا، با مجموعه شعر «اضطراب جدایی» (انتشارات دانشگاه آلبرتا، 2022) برنده جایزه بین‌المللی شعر استروگا بریجز در سال 2023 برای بهترین کتاب شعر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کوئیل اند کوائر، این نخستین بار است که کتابی از یک ناشر آمریکای شمالی برنده این جایزه بین‌المللی شده که به طور مشترک از سوی یونسکو و رویداد شعر استروگا برپا می‌شود.

رویداد شعر استروگا، جشنواره بین‌المللی شعر است که هر ساله در استروگا در مقدونیه شمالی برگزار می‌شود. این جشنواره در طول چندین دهه فعالیت، معتبرترین جایزه خود یعنی تاج گل زرین را به برخی از برجسته‌ترین شاعران بین‌المللی از جمله محمود درویش، پابلو نرودا، دبلیو اچ اودن، جوزف برادسکی، تد هیوز و آلن گینزبرگ اهدا کرده است. گاوین بردلی، برنده امسال این جایزه، اصالتا اهل بلفا (ایرلند) و استاد دانشگاه آلبرتاست.

جایزه بین‌المللی شعر استروگا بریجز که در سال 2003 به عنوان بخشی از همکاری گسترده با یونسکو و به مناسبت بزرگداشت روز جهانی شعر - 21 مارس- راه‌اندازی شد، در جشنواره ادبی که اواخر آگوست در استروگای مقدونیه برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد.

مبلغ این جایزه، هزار پوند است، همچنین اثر منتخب به زبان مقدونی ترجمه و همراه با تعداد محدودی نسخه انگلیسی در جشنواره و کتابخانه‌های ملی این کشور توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها