جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
راهیابی 6 اثر به مرحله نهایی جایزه داستان کوتاه منتشر نشده

بر اساس فهرست منتشر شده از سوی انجمن سلطنتی ادبیات بریتانیا، 6 اثر به مرحله نهایی جایزه وی.اس پریچت، ویژه داستان‌های کوتاه منتشر نشده راه یافته‌اند. برنده سی‌ام مارس اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت جایزه داستان کوتاه پریچت، این رقابت سالانه که به افتخار نویسنده بریتانیایی داستان‌های کوتاه و به نام او راه‌اندازی شده، ویژه داستان‌های کوتاه منتشر نشده بین 2 تا 4 هزار کلمه‌ای است. برنده هزار پوند دریافت خواهد کرد و آثار او به همراه مصاحبه و عکس‌های وی در مجله آنلاین «پراسپکت» منتشر خواهد شد.
 
فهرست منتشر شده نامزدها، شامل شش داستان کوتاه برتر به انتخاب هیات داوران- جن اشورث، سینان جونز و اما پترسون- به شرح زیر است:
کالیانه بردلی برای «سرزمین سگ‌ها»
جرمی گالگوت برای «پسرم در اسپانیا شناور است»
کتی هیل برای «دریاچه وست؛ یا عمیق‌ترین عشق در انگلستان»
کریس کوهلر برای «E برای...»
مارتین ریموند برای «خبرچین‌ها در ارتش»
راسکین اسمیت – «کار عجیب و غریب»
 
وی. اس پریچت، نویسنده و منتقد ادبی بریتانیایی، از نویسندگان پرکار و چهره‌ای مطرح در داستان‌نویسی انگلستان است که برای داستان‌های کوتاهش شهرت داشت. از جمله داستان‌های وی می‌توان به «وقتی دخترم به خانه آمد»، «چهره‌های غریبه»، «عشق کور» و «بالزاک» اشاره کرد. از او همچنین آثار غیرداستانی و برخی مجموعه مقالات به جا مانده است. پریچت که در سال 1997 درگذشت، در کارنامه کاری خود جوایز ادبی بسیاری دارد که از آن میان می‌توان به جایزه انجمن قلم، جایزه ادبی اسمیت و جایزه قلم طلایی اشاره کرد. وی در سال 1993 لقب شوالیه را برای خدمت به ادبیات انگلستان دریافت کرده بود.
 
برنده نهایی جایزه داستان کوتاه منتشر نشده وی.اس پریچت، پنجشنبه 30 مارس 2023 اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها