یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
برنده جایزه کتاب غرب کانادا معرفی شد

رابرت آموس، نویسنده و هنرمند، جایزه باسیل استوارت استابز برای کتاب پژوهشی در بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین ایالت کانادا دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کوئیل اند کوایر، رابرت آموس جایزه 3500 دلاری باسیل استوارت استابز را برای کتاب منتشر شده در سال 2022 با عنوان «ای جی هیوز: هنرمند جنگ» به خانه برد. این پنجمین کتاب او درباره این نقاش کانادایی اهل بریتیش کلمبیاست.

رابرت آموس در این کتاب که سومین جلد از مجموعه کتاب‌های او درباره ادوارد جان هیوز (1913-2007) است، بر خدمات وی در جنگ جهانی دوم متمرکز شده است. هیوز در سال 1939 در سربازخانه ثبت نام کرد و در سال 1941 به عنوان نخستین «هنرمند جنگ» نام گرفت. او به هنگ‌های مختلف در انگلستان و ولز فرستاده شد. نقاشی‌های او از زندگی اردوگاهی، جبهه و سربازان، نشان‌دهنده توجه شدید او به جزئیات وسایل نقلیه، توپخانه و یونیفرم‌هاست. او در سال 1943 در جزیره کیسکا آلاسکا، آب و هوای زیر صفر و توفان‌های سهمگین را به سندی قدرتمند از این جنگ تبدیل کرد. آموس اولین و آخرین هنرمند جنگ کانادا در جنگ جهانی دوم و نیز دارای طولانی‌ترین دوره فعالیت هنری در جبهه جنگ است.

کتاب «ای جی هیوز: هنرمند جنگ» شامل 70 اثر هنری از متعلقات موزه جنگ کاناداست که با بسیاری از عکس‌های شخصی و طرح‌هایی از مقالات این هنرمند گسترش یافته است. این روایت، آثار دوران جنگ هیوز را در چارچوب وسیع‌تر زندگی و پیشرفت او به عنوان یک هنرمند ارائه می‌کند.

جایزه باسیل استوارت استابز هر سال از سوی کتابخانه دانشگاه بریتیش کلمبیا و انجمن خبری جهان کتاب در محدوده اقیانوس آرام اهدا می‌شود. این جایزه در سال 2012 به یاد باسیل استوارت استابز که به عنوان کتابدار دانشگاه بریتیش کلمبیا و نیز به عنوان مدیر دانشکده مطالعات کتابخانه، آرشیو و اطلاعات این دانشگاه خدمت می‌کرد، راه‌اندازی شد.

بررسی و نوشتن درباره زندگی و کار هوگو، پروژه‌ای بلندمدت برای رابرت آموس بوده است. نتیجه این مطالعات، انتشار یک مجموعه کتاب است که ششمین جلد آن با عنوان «ای جی هوگو: زندگی در دریاچه» پاییز امسال از سوی انتشارات تاچ‌وود منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها