دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
نگاه نوین یک کتاب به مکتب نظریه انتقادی و روانکاری

انتشارات راتلج به تازگی کتابی منتشر کرده که برای نخستین بار، نظریه انتقادی را در قالب گفت‌وگویی با تحولات مدرن در جنبش روانکاوانه درآورده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آمازون، نظریه انتقادی به طور سنتی به جای پرداختن به تفکر پساکلاسیک به روانکاوی کلاسیک علاقه‌مند بوده است. کتاب «نظریه انتقادی و روانکاوی: از مکتب فرانکفورت تا نقد معاصر» برای نخستین بار، نظریه انتقادی را به شکل گفت‌گویی کامل با تحولات مدرن در جنبش روانکاوانه درمی‌آورد و طیف وسیعی از موضوعات را در جامعه معاصر پوشش می‌دهد که مکتب فرانکفورت و کمک‌های آن به نقد اجتماعی روانکاوانه را بازبینی می‌کند.

در این کتاب، تحقیقات نظری، بالینی و کاربردی در آسیب‌شناسی اجتماعی در رابطه با جهت‌گیری‌های جدید در گفتمان فرهنگی انتقادی از دیدگاه‌های مختلف روانکاوانه بررسی می‌شوند. همچنین نظریه‌پردازان سیاسی اجتماعی، فیلسوفان، روانکاوان، منتقدان فرهنگی و دانشمندان علوم انسانی که در سطح بین‌المللی شناخته شده‌اند، در زمینه‌های مختلف به بررسی مسائل معاصر در نقد اجتماعی می‌پردازند.

«نظریه انتقادی و روانکاوی: از مکتب فرانکفورت تا نقد معاصر» کتابی کاربردی برای فیلسوفان، روانکاوان، دانشمندان علوم سیاسی، نظریه‌پردازان فرهنگی، جامعه‌شناسان، روانشناسان، مطالعات دینی، دانشگاهیان و همه علاقمندان به علوم انسانی و اجتماعی خواهد بود.

دانیل برستون، نویسنده این کتاب، روانشناس و نویسنده و دانشیار روانشناسی در دانشگاه است. او در سال 1985 دکترای اندیشه اجتماعی و سیاسی را از دانشگاه یورک و دکترای روانشناسی را از دانشگاه یورک در سال 1989 دریافت کرده است. از دیگر آثار بارستون می‌توان به «فروید فراموش‌شده»، «روانکاوی، سیاست و دانشگاه پست مدرن»، «اریک اریکسون و روان آمریکایی» اشاره کرد.
کتاب «نظریه انتقادی و روانکاوی: از مکتب فرانکفورت تا نقد معاصر (فلسفه و روانکاوی)، ویرایش نخست» نوشته دانیل بارستون و جان میلز در 318 صفحه از سوی انتشارات راتلج منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها