سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
اعلام برنده جایزه ادبی گلس بل

الودی هارپر برای کتاب «لانه گرگ» برنده جایزه ادبی گلس بل شد. این جایزه بریتانیایی به بهترین روایت داستان در همه ژانرها از رمان‌های عاشقانه گرفته تا داستان‌های تاریخی و ادبی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، الودی هارپر در بریتانیا برنده جایزه گلس بل به ارزش 2000 پوند (3390 دلار) برای رمان «لانه گرگ» شد.

کتاب هارپر نخستین رمان از یک سه‌گانه است که زندگی زنان برده در پامپئی را به تصویر می‌کشد. داستان کتاب درباره آمارا، زن جوانی است که توسط مادرش برای بردگی فروخته می شود، او مصمم است آزادی خود را دوباره به دست آورد. این کتاب در سال 2021 از سوی انتشارات آپولو منتشر شده است.

الودی هارپر با کتاب «لانه گرگ» در رقابت با پنج نویسنده دیگر شامل هفسا زیان (ما همگی پرندگان اوگانداییم)، لوسی هلند (آواز خواهرانه)، جنیفر سینت (آریان)، ویرجینیا فیتو (خانم مارچ) و لورا شفرد روبینسون (دختران شب) به عنوان نامزدهای نهایی که در ماه جولای اعلام شده بودند، انتخاب شد.

برنده سال گذشته جایزه گلس بل، کلر ویتفیلد برای تریلر تاریخی «آدم‌های کسی که رها شده (سر زئوس)» برداشتی از داستان جک قاتل بود.

الودی هارپر، برنده جایزه گلس بل 2022 روزنامه‌نگار و نویسنده است که در سال 2016 به خاطر داستان کوتاه «شنای وحشی» برنده جایزه داستان کوتاه با داوری استفان هاوکینگ شده است. از دیگر رمان‌های هارپر می‌توان به «خانه‌ای با در طلایی» و «آواز خاموش» اشاره کرد.

جایزه گلس بل که از سوی کتابفروشی گولدز بوروی لندن پایه‌گذاری شده است، از سال ۲۰۱۷ هر سال به بهترین روایت داستان در همه ژانرها از رمان‌های عاشقانه گرفته تا داستان‌های تاریخی و ادبی اهدا می‌شود. به نویسنده منتخب، علاوه بر دو هزار پوند پول نقد، به مناسبت عنوان این جایزه، یک زنگوله شیشه‌ای دست‌ساز نیز اعطا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها