پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
شرح «آنچه ما به آینده بدهکاریم» از زبان یک فیلسوف

فیلسوف و استاد دانشگاه آکسفورد در کتاب جدید خود با عنوان «آنچه ما به آینده بدهکاریم» تاثیر مثبت انسان‌ها بر آینده را یکی از اولویت‌های اخلاقی اصلی زمان حاضر می‌داند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آمازون، سرنوشت دنیا در دستان ماست. تاریخ مکتوب بشریت تنها پنج هزار سال را دربرمی‌گیرد. آینده‌ ما که هنوز مشخص نیست، می‌تواند تا میلیون‌ها انسان دیگر ادامه یابد، یا ممکن است فردا به پایان برسد. شمار شگفت‌انگیزی از انسان‌ها بسته به کاری که ما امروز برای انجام دادن انتخاب می‌کنیم، می‌توانند زندگی سرشار از شادی یا رنج غیرقابل تصور داشته باشند یا اصلا زندگی نکنند.

فیلسوف، ویلیام مک‌آسکیل در کتاب «آنچه ما به آینده بدهکاریم» با تاکید بر بلندمدت‌گرایی، این ایده را مطرح می‌کند که تاثیرگذاری مثبت بر آینده‌ دور، اولویت اخلاقی کلیدی زمان ماست. از این منظر، تلاش برای متوقف کردن تغییرات اقلیمی یا جلوگیری از پاندمی بعدی، کافی نیست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که تمدن در صورت فروپاشی دوباره، بازخواهد گشت. باید با پایان یافتن پیشرفت اخلاق مقابله کرده و خود را برای سیاره‌ای آماده کنیم که در آن باهوش‌ترین موجودات، دیجیتالی هستند، نه انسان.

 اگر ما امروز انتخاب‌های خردمندانه‌ای داشته باشیم، نوه‌های نوه‌هایمان شکوفا خواهند شد. آنها خواهند فهمید که ما هر کاری از دستمان برمی‌آمده انجام دادیم تا دنیایی پر از عدالت، امید و زیبایی به آنها بدهیم.

مک‌اسکیل، نویسنده این کتاب، استاد فلسفه، اخلاق‌شناس و پژوهشگر موسسه اولویت‌های جهانی، وابسته به دانشگاه آکسفورد، مدیر بنیاد مطالعات آینده در زمینه اولویت‌های جهانی و  یکی از بنیانگذاران جنبش نوع‌دوستی موثر است. از دیگر آثار این پژوهشگر می‌توان به «خوب را بهتر انجام دادن» و «تردیدهای اخلاقی» اشاره کرد.

کتاب «آنچه ما به آینده بدهکاریم» به زبان انگلیسی در 352 صفحه از سوی بیسیک بوکز منتشر و روانه بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها