جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
برنده جایزه ادبی صلح دیتون معرفی شد

ویل هایگود، نویسنده کتاب‌هایی‌ با موضوع زندگی سیاهپوستان قرن بیستم آمریکا از جمله کتاب «خدمتکار» برنده جایزه ادبی صلح دیتون شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ان‌پی‌آر، جایزه صلح ادبی دیتون روز چهارشنبه اعلام کرد که هایگود، نویسنده اهل کلمبوس، جایزه دستاورد برجسته ریچارد سی هولبروک (جایزه ادبی صلح دیتون) را دریافت خواهد کرد.

شارون راب، بنیانگذار و رئیس جایزه ادبی صلح دیتون گفت: «هایگود به مدت سه دهه، با تمرکز بر داستان‌های کمیاب یا گفته نشده‌ای از تجربه سیاه‌پوستان ، گستره فرهنگ آمریکا را تسخیر کرده است.»
کتاب «خدمتکار» هایگود بر اساس زندگی یوجین نوشته شده که به هشت رئیس جمهور در کاخ سفید خدمت کرده است. این کتاب در سال 2013 مورد اقتباس فیلمی با بازی فارست ویتاکر قرار گرفت.

از دیگر آثار هایگود می‌توان به «برخورد» درباره رقابت انتخاباتی که تورگود مارشال قبل از تبدیل شدن به نخستین قاضی سیاه‌پوست دادگاه عالی آمریکا پیش رو داشت و «رنگی شدن» نگاهی یک قرن به زندگی بازیگران، نویسندگان و کارگردانان سیاه‌پوست در هالیوود اشاره کرد.
جایزه ادبی صلح دیتون به یاد پیمان صلح دیتون در سال 1995 که به جنگ در بوسنی پایان داد، بنیان گذاشته شده است و از قدرت ادبیات برای تقویت صلح و عدالت اجتماعی، تجلیل می‌کند.

ویل هایگود جایزه خود را 13 نوامبر امسال از دست کلارنس پیج، روزنامه‌نگار اهل دیتون که عضو هیات تحریریه شیکاگو تریبون و برنده جایزه پولیتزر است، دریافت خواهد کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها