سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
انتشار کتابی درباره شیفتگی آمریکایی‌ها به فیلسوف انگلیسی

انتشارات دانشگاه شیکاگو کتاب «فیلسوف آمریکا، جان لاک در اندیشه آمریکایی» را منتشر کرد. نویسنده این مساله را بررسی می‌کند که چگونه جان لاک در طول سه قرن از تاریخ آمریکا، تفسیر، بازتفسیر یا از او، سوء برداشت شده است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت آمازون، تاثیر فیلسوف چند وجهی، جان لاک (1632-1704) را هنوز می‌توان در طیف وسیعی از مباحث یافت، چرا که نوشته‌های او به مسائلی در حوزه هویت، جمهوری‌خواهی و ماهیت دانش می‌پردازد.

کتاب جدید کلر رایدل آرسناس، داستان وسواس دیرینه و در عین حال، تغییرناپذیر آمریکایی‌ها نسبت به اندیشه‌های متفکر انگلیسی را روایت می‌کند، کسی که به عنوان پدر لیبرالیسم شناخته می‌شود.
کتاب «فیلسوف آمریکا، جان لاک در اندیشه آمریکایی» به عنوان نخستین کتابی که به جزئیات جریان فلسفه بین قاره‌ای لاک از قرن هجدهم تا امروز پرداخته، نشان می‌دهد که چگونه و چرا، لاک از معدود فیلسوفان جهان است که تفسیر ایده‌های او، آمریکایی‌ها را مجذوب خود کرده است.

آرسناس معتقد است هر نسلی، لاک را به شیوه خود به تصویر کشیده، از نظریات او الهام می‌گیرد و آنها را متناسب با نیازهای موقعیت  تاریخی خاص خود، تغییر می‌دهد. وی با استفاده از منابع بومی مختلف برای روشن کردن تاثیر اغلب متناقض لاک بر زندگی روزمره و اندیشه آمریکا‌یی‌ها، پیش از انقلاب آمریکا تاکنون، اثری راهگشا در تاریخ اندیشه ارائه می‌دهد.

کتاب «فیلسوف آمریکا، جان لاک در اندیشه آمریکایی» در 280 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه شیکاگو منتشر شده است. کلر رایدل آرسناس، نویسنده این کتاب، استاد تاریخ دانشگاه مونتانا و دانش‌آموخته تاریخ در دانشگاه استنفورد است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها