شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
«مرد شنی» دیدنی شد

نخستین قسمتِ سریال اقتباسی نتفلیکس از مجموعه کتاب‌های مصور «مرد شنی» نوشته نیل گیمن به بازار آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ان‌پی‌آر، در سریال «مرد شنی»، تغییرات بزرگ و کوچک در شخصیت‌ها و خطوط داستانی کتاب ایجاد و به دلیل برطرف شدن محدودیت‌های کمیک، روایت ساده‌سازی و به‌روز شده است و مطابق با استانداردهای سریال تلویزیونی پیش می‌رود.

«مرد شنی» داستان مورفئوس، معروف به رویاست. او یکی از فناناپذیرهاست- مفاهیم انتزاعی (رویا، مرگ، هوس، ناامیدی، و غیره) که به شکل انسانی خواهر و برادرهای متخاصم درآمده‌اند. آنها اگرچه بسیار قدرتمند و فناناپذیرند، اما به دلیل نظارت بر جنبه‎‎های وجودی انسان، به قوانین و وظایف محدود می‌شوند. مورفئوس به سهم خود رویاپردازی را کنترل می‌کند، قلمرو وسیعی از ماجراجویی، لذت و وحشت که انسان‌ها در خواب با آن مواجه می‌شوند.

ماجرای کتاب در سال 1916 آغاز می‌شود، وقتی یک جادوگر بریتانیایی، مورفئوس را در دایره‌ای جادویی به دام می‌اندازد و ابزار دفترش را از او می‌دزدد. اینکه رویا چگونه پس از سال‌ها از اسارت فرار کرده و به ترمیم آسیب‌های وارد شده در غیاب او به دنیای بیداری می‌پردازد، نخستین فصل داستانی است که به یک سریال ۷۵ قسمتی تبدیل شده است. فصل‌های بعد، به تلاش‌های او برای گردآوری رویاها و کابوس‌هایی می‌پردازد که از دست او فرار کرده‌اند. 10 قسمت سریال نتفلیکس همه این ماجراها را پوشش می‌دهد.

نیل گیمن، نویسنده بریتانیایی ژانر علمی تخیلی و تصویرگر است که آثار بسیاری از او مورد اقتباس سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته است. کتاب مرد شنی، جوایز و تحسین‌های فراوانی به خود اختصاص داده و در فهرست صد کتاب کمیک برتر نشریه اینترتینمنت ویکلی قرار گرفته است. گیمن تهیه‌کنندگی این سریال را نیز بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها