چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
جلد دوم زندگی‌نامه‌ هری و مگان منتشر می‌شود

امید اسکابی، روزنامه‌نگار و نویسنده جلد نخست زندگی‌نامه هری و مگان با عنوان «یافتن آزادی»، دنباله این کتاب پرفروش را منتشر خواهد کرد که بیوگرافی‌ غیررسمی‌ای از مگان مارکل و شاهزاده هری است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، اسکابی که کتاب «یافتن آزادی» را با همکاری کارولین دوراند، روزنامه‌نگار، نوشت، هنوز عنوان کتاب دوم را که قرار است سال آینده منتشر شود، اعلام نکرده است.

ناشر بریتانیایی کتاب، هارپر کالینز اعلام کرد: «این کتاب بر فصل جدیدی از داستان خانواده سلطنتی بریتانیا متمرکز بوده و دیدگاهی منحصربفرد، دسترسی عمیق و افشاگری‌های گسترده‌ای را به تصویر خواهد کشید و گفت‌وگویی جهانی در بر خواهد داشت.»

کتاب «یافتن آزادی» که شوکی به بریتانیا و نیز، آمریکا بود، در تحلیل‌ها به عنوان «پرتره‌ای صادقانه، از نزدیک و خلع سلاح شده از زوجی دارای اعتماد به نفس، بانفوذ و پیشرو که از شکستن سنت‌ها نمی‌ترسند» توصیف شده است.

اگرچه روشن شده است که مگان، دوشس ساسکس، برای نوشتن جلد نخست کتاب، یکی از دستیاران ارشد را مسئول برگزاری جلسه با اسکابی و دوراند کرده بود، هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر مشارکت مگان و هری برای نوشتن جلد دوم، وجود ندارد.

هادلی فریمن در معرفی کتاب «یافتن آزادی» برای گاردین نوشت: «با توجه به فراوانی جزئیات فردی کم اهمیت- از ایموجی‌های مورد استفاده هری تا رنگ هایلایت مورد علاقه مگان و نیز دعوای قضایی آنها، وقتی بحث تهاجمات ناخواسته به حریم خصوصی مطرح شد- این ادعا که هری و مگان در نوشتن کتاب مشارکت نداشته‌اند، نامعتبر به نظر می‌رسد.»

فریمن در بررسی خود نوشت: «دوک و دوشس ساسکس از سوی کاخ سلطنتی بریتانیا و مطبوعات به صلابه کشیده شدند. پرسشی که کتاب نمی‌تواند به آن پاسخ دهد این است که چرا و چه زمانی، هری و مگان از مزایای برند خاندان سلطنتی برخوردار بودند... «یافتن آزادی» این توانایی را دارد که به هر ادعای رسانه‌ای دیگری پاسخ دهد، اما در این زمینه، سکوت می‌کند.»

اسکابی، سردبیر اجرایی «رویالز» در بخش خبری یاهوی بریتانیا و از سردبیران اصلی «هارپرز بازار» آمریکاست. کتاب او به عنوان یکی از کتاب‌ها درباره دوک و دوشس ساسکس، سال آینده به بازار می‌آید.

انتظار می‌رود کتاب مجزای خاطرات شاهزاده هری نیز اواخر سال جاری منتشر شود، اگرچه در حال حاضر هیچ عنوان و تاریخ انتشار رسمی‌ای اعلام نشده است. بنا به اعلام پنگوئن رندوم هاوس، ناشر این کتاب که خبر چاپ آن را تابستان ۲۰۲۱ اعلام کرد، «انتشار این کتاب برای انتهای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است». شاهزاده هری می‌گوید «نه به عنوان شاهزاده‌ای که متولد شده، بلکه به عنوان مردی که شده‌ام، در حال نوشتن این کتابم.» او این کتاب را به عنوان «گزارشی دست اول از زندگی من که دقیق و کاملا راستگوست» توصیف کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها