دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کتابی برای کمک به بشریت

خواندن کتاب «خرید زمان برای اقدامات اقلیمی»، برای هر کسی که می‌خواهد از یک فاجعه بزرگ جلوگیری شود، ضروری است؛ افرادی که آماده هستند تا برنامه‌های مبارزه با آثار تغییرات اقلیمی را به سمت عمل مؤثر سوق دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) worldscientific در لیست جدیدترین کتاب‌‌های علمی عمومی خود، کتاب «خرید زمان برای اقدامات اقلیمی» را جای داد. این اثر از سوی دو اقلیم شناس برجسته به نام  یان ووتر واسبیندر هلندی و جاناتان وای اچ سیم از دانشگاه سنگاپور به نگارش و ویراستاری درآمده است.
 
گفتنی است، گزارش سال گذشته هیات بین دول تغییر اقلیم موسوم به IPCC یک موضوع را کاملاً روشن کرد، اینکه تغییرات آب و هوایی جهان ما را در همین جا نگه می‌دارد. وقت تمام است. ما باید اقدام کنیم وگرنه تغییرات آب و هوایی منجر به رنج غیرقابل تصور میلیاردها انسان روی کره زمین می‌شود.
 
کتاب «خریدن زمان برای اقدامات اقلیمی»، روایتی از زبان کارشناسان بین‌المللی است که همگی برای کمک به بشریت و برای زنده ماندن متحد شده‌اند.
 

 
باید گفت؛ تغییر این مسیر مستلزم اقدام فوری است. تعیین اینکه کدام اقدامات منجر به تغییر مفید می‌شود، مستلزم شناخت کامل موانع است که همیشه منجر به از دست رفتن زمان می‌شود. کارشناسان تا حد زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که راه مقابله با موانع، اجتناب از آنها با تمرکز بر ابتکارات مردمی است. روایات و بحث‌هایی از سوی آنها که در این کتاب ارائه شده است که چنین تفکری را برجسته می‌کند.
 
خواندن این کتاب برای هر کسی که می‌خواهد از یک فاجعه بزرگ جلوگیری شود، ضروری است؛ افرادی که آماده هستند تا برنامه‌های مبارزه با آثار تغییرات اقلیمی را به سمت عمل مؤثر سوق دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها