شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
عثمان، ایشی‌گورو و رولینگ محبوب‌ کاربران کتابخانه‌های عمومی بریتانیا

«ریچارد عثمان»، «کازوئو ایشی‌گورو» و «جی.کی.رولینگ» سه نویسنده مشهور این کشور محبوب‌ترین کتاب‌های یکسال گذشته در میان کاربران کتاب‌های الکترونیک کتابخانه‌های سراسر بریتانیا بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، طبق آمارهای منتشر شده توسط شرکت اوردرایوِ (OverDrive)، «ریچارد عثمان»،«کازوئو ایشی‌گورو» و «جی.کی.رولینگ» محبوب‌ترین نویسندگان سالِ گذشته در میان کاربران کتاب‌های الکترونیک کتابخانه‌های سراسر بریتانیا بودند. شرکت اوردرایو بزرگترین توزیع‌کننده کتاب‌های الکترونیک و صوتی و همچنین مجلات الکترونیک در بین کتابخانه‌های بریتانیاست.
 
طبق آمارهای منتشر شده توسط این شرکت در یک سال گذشته کتاب‌های الکترونیک مربوط به سه نویسنده انگلیسی بیشتر از همه از سوی کاربران کتابخانه‌های عمومی سراسر بریتانیا به امانت گرفته شدند.

شرکت اوردرایو به طور مستقیم با بیش از 3هزار کتابخانه در بریتانیا ارتباط دارد. بر اساس گزارش این شرکت کتاب «باشگاه قتل پنجشنبه» نوشته «ریچارد عثمان» محبوب‌ترین کتاب در میان کتاب‌های الکترونیک به امانت گرفته شده توسط کاربران بود. داستان «باشگاه قتل پنجشنبه» ماجرای یک گروه چهارنفره از سالمندان شهر را روایت می‌کند که پنجشنبه‌ها دورهم جمع می‌شوند تا درباره پرونده‌های جنایی صحبت کنند. اما این بار با یک ماجرا واقعی روبرو می‌شوند.
 
اعضای این باشگاه، همه بالای هفتاد سال سن دارند و به دنبال این بودند که سرگرمی برای خودشان جور کنند. فقط خبر نداشتند که سرگرمی آن‌ها به یک پرونده جنایی تبدیل شده باشد.
 
طبق آمارهای شرکت اوردرایو کتاب‌های محبوب دیگر بعد از اثر داستانی عثمان به داستان «خورشید و کلارا» نوشته کازوئو ایشی‌گورو نویسنده ژاپنی تبار ساکن بریتانیا مربوط می‌شود. ایشی‌گورو، برنده جایزه نوبل ادبیات در جدیدترین اثرش، کتاب کلارا و خورشید، داستان رباتی را روایت می‎‌کند که می‌خواهد رابطه‌ای دوستانه با انسان‌ها برقرار کند.
 
در لیست کتاب‌های محبوب در میان کاربران کتابخانه‌ها، «شاگی‌بین» نوشته «داگلاس استوارت» و «تاریک‌ترین عصر» نوشته «آن کلیوز» نیز دیده می‌شوند. در میان کتاب‌های صوتی رتبه محبوب‌ترین کتاب همچنان به داستان‌های هری‌پاتر نوشته جی.کی.رولینگ تعلق دارد. در میان کتاب‌های صوتی محبوب نام «شدن» نوشته «میشل اوباما» نیز دیده می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها