چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
روسای جدید انجمن قلم بریتانیا اعلام شدند

«روت بروتویک» و «آکی شیلز» به ترتیب به عنوان رئیس و معاون جدید انجمن قلم بریتانیا معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، «روت بروتویک» و «آکی شیلز» به ترتیب به عنوان رئیس و معاون جدید انجمن قلم بریتانیا معرفی شدند. انجمن قلم بریتانیا (English PEN) سازمانی غیردولتی تاسیس‌شده در سال 1921 است که هدفش حمایت از نویسندگان و شاعران در سراسر جهان است.
 
روسای سابق انجمن قلم انگلیسی نویسندگانی مشهوری مثل اچ.جی. ولز و ای.ام. فاستر بودند؛ کسانی که خودشان عضو کتابخانه لندن بودند؛ و سال‌ها با این کتابخانه در پروژه‌های حمایتی از نویسندگان همکاری می‌کردند.
 
بروتویک پیش از این حدود 20 سال تجربه حضور در سازمان‌ها و انجمن‌های ادبی بریتانیا و انجمن‌های بین‌المللی ادبی را داشته است. وی موسس و بنیان‌گذار موسسه آروون (Arvon) در این کشور است که سازمانی‌ غیردولتی در زمینه اشاعه ادبیات و  کمک به نویسندگان فعالیت می‌کند. وی از سال 2019 عضو انجمن قلم بریتانیا بوده است. شیلز مدیر موسسه مشاوره ادبی ماه گذشته به انجمن قلم بریتانیا پیوست و حالا به عنوان معاون این انجمن انتخاب شده است. در کارنامه ادبی او عضویت در هیئت داوران جوایز ادبی بریتانیا مثل جایزه «بریدپورت» دیده می‌شود.
 
برودویک در اولین واکنش به انتخابش به عنوان رئیس جدید انجمن قلم بریتانیا گفت: «این انتخاب برای من افتخاری بزرگ محسوب می‌شود و امیدوارم بتوانم در جهت اهداف انجمن قلم در قرن آینده برای ارتقای سطح ادبیات تلاش کنم.» وی افزود: «در بسیاری از کشورهای جهان نویسنده‌ها و خانواده‌های آنها با مشکلات معیشتی بسیاری روبرو هستند و کمپین‌های متعدد انجمن‌های ادبی به خصوص انجمن قلم بریتانیا برای حفاظت و حمایت از آزادی بیان تا حدودی برای نویسنده‌ها کارساز بوده است و ادامه این حمایت‌ها از ضروریات کار این انجمن‌هاست.»
 
انجمن قلم بریتانیا همزمان با اعلام اسامی روسای جدید خود نام برنده جایزه کتاب تاریخی «هسل تیلتمن» خود را به ارزش 2هزار پوند نیز اعلام کرد. بر اساس هیئت داوران این جایزه «ربکا راگ» به خاطر کتاب تاریخش درباره کشور هلند حائز دریافت این جایزه اعلام شده است. این کتاب از سوی انتشارات بلومزبری در بازار کتاب بریتانیا منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها