یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
دسترسی به 20هزار کتاب و سند نایاب با یک کلیک

کتابخانه مرکزی شهر چنای هندوستان اعلام کرده حدود 20هزار کتاب، سند، دست‌نوشته و مجله قدیمی را به صورت الکترونیک در اختیار کاربرانش قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایمز ایندیا، کتابخانه مرکزی شهر چنای ایالت تامیل نادو کشور هندوستان به تازگی پروژه‌ای با عنوان کتابخانه دیجیتال راه‌اندازی کرده است که پیش از این به صورت اشتراک ماهانه از کاربران خود مبالغی دریافت می‌کرد ولی حالا تعداد قابل توجهی از منابع الکترونیک خود را در اختیار کاربران قرار داده است.
 
شهر چنای مرکز ایالت تامیل نادو در جنوبی‌ترین قسمت شبه قاره هند واقع شده و با ایالت‌های کرالا، کارناتاکا، آندرا پرادش و همین طور ناحیهٔ پودوچری هم مرز است. تامیل نادو یازدهمین ایالت هند از دید وسعت و هفتمین از دیدگاه جمعیت است.
 
کتابخانه مرکزی این شهر اعلام کرده حدود 20هزار کتاب، سند، دست‌نوشته و مجله قدیمی را به صورت الکترونیک در اختیار کاربرانش قرار داده است که تنها می‌توانند با ورود به سایت این کتابخانه به آنها دسترسی داشته باشند.
 
به گفته «ناندانار چاریتیرا» مدیر این کتابخانه بسیاری از این کتاب‌ها و اسناد در دسته مکتوبات نادر کشور هندوستان قرار دارند که بعضی از آنها مربوط به دوران استعمار انگلیسی و حضور کمپانی هند شرقی در این کشور در سال‌های قرن شانزدهم میلادی هستند.
 
در سایت پروژه دیجیتالی کتابخانه هندی (tamilnadupubliclibraries.org) کتاب و اسناد تاریخی و نایاب به صورت رایگان در معرض بازدید قرار داده شده است. مسئولان این کتابخانه می‌گویند آنها با همکاری دانشگاه دولتی تامیل در حال دیجیتالی کردن اسناد و کتاب‌های تاریخی و اضافه کردن آنها به آرشیو کتابخانه هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها