جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
امیکرون نمایشگاه کتاب بروکسل را تعطیل کرد

ظهور سویه جدید ویروس کرونا نمایشگاه کتاب بروکسل 2022 را به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- ظهور سویه جدید ویروس کرونا معروف به امیکرون، محدودیت‌های فعلی، نامشخص بودن وضعیت بهداشتی، عدم استقبال مردم و غرفه‌داران در شرایط ناایمن موجود و ابهامات متعدد دیگر در طی سه ماه آینده برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب بروکسل را مجبور کرد نمایشگاه بعدی بروکسل، که قرار بود در ماه سوم سال 2022 برگزار شود، لغو کند.

 علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های دقیقی که در نمایشگاه کتاب بروکسل سال 2021 درباره برگزاری نسخه سال آینده این نمایشگاه شد و یک مجله ادبی دیجیتال نیز برای تبلیغ این رویداد طراحی شده بود، هیئت اجرایی و تیم برگزارکننده به اجبار و خلاف تمایل قلبی خود تصمیم به لغو این رویداد بزرگ فرهنگی در قلب اروپا گرفتند.

سال گذشته در حالی که بسیاری از نمایشگاه‌های کتاب به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود نمایشگاه کتاب بروکسل به صورت محدود و با تاخیر برگزار شد؛ اما دولت تنها به برخی ناشران و عاملان فروش کتاب اجازه داد در نمایشگاه شرکت کنند.

 یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب بروکسل درباره این تصمیم اشاره کرد «سلامت غرفه‌داران، نویسندگان، بازدیدکنندگان و همکاران ضروری است و شرایط فعلی اجازه و امکان برگزاری این رویداد را در آرامش و با خیال راحت و نیز مهمان‌نوازی که وجه تمایز و نماد بارز نمایشگاه کتاب بروکسل است نمی‌دهد. علاوه بر اینکه برگزاری این رویداد در سال جاری ریسک مالی بزرگ برای غرفه‌داران محسوب خواهد شد.»

این مسئول در ادامه افزود «مایلیم از همه کسانی که ما در در برگزاری نمایشگاه کتاب بروکسل حمایت کردند تشکر کنیم. هرآنچه در توان داریم، انجام می‌‌دهیم تا نسخه بعدی نمایشگاه زیباتر و شادتر برگزار شود و علی‌رغم بحران سلامتی تلاش می‌کنیم در سال آینده با همکاری موثر شرکای خود ابتکارات فراوانی را در ترویج کتاب به انجام برسانیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها