چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
حراج آپارتمان مری شلی در محله بلومزبری لندن

آپارتمان متعلق به مری شلی نویسنده مشهور انگلیسی در شهر لندن با قیمت اولیه یک میلیون و سیصدهزار دلار برای فروش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌ریوت، آپارتمان متعلق به مری شلی نویسنده مشهور انگلیسی در شهر لندن با قیمت اولیه یک میلیون و سیصدهزار دلار برای فروش گذاشته است. این آپارتمان واقع در خیابان مارچمونت شهر لندن محل اقامت شلی و همسرش پرسی شلی بوده و در طول سالیان مختلف شاهد تغییر و بازسازی‌های مختلفی بوده است.
 
در نزدیک آپارتمان انتشارات معروف بلومزبری قرار دارد و تقریباً این منطقه به پاتوق طرفداران ادبیات و کتاب‌های داستانی تبدیل شده است. زوج مری و پرسی شلی در اوایل قرن نوزدهم در این آپارتمان زندگی می‌کردند.

آپارتمان قدیمی خانواده شلی در قلب محله بلومزبری قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر لندن و در مجاورت آن کلیسای قدیمی استریت پانکراس و قبرستان مشهور این کلیسا، که آرامگاه نویسنده فرانکنشتاین هم در آن قرار دارد، واقع شده است.

مری وول گادوین شلی رمان‌نویس، نویسنده داستان‌های کوتاه و سفرنامه‌نویس انگلیسی است که شناخته‌شده‌ترین اثر او رمان گوتیک «فرانکنشتاین؛ یا پرومته نوین» است. این رمان اولین بار در سال 1818 میلادی منتشر شد که یکی از نخستین نمونه‌های ادبیات علمی تخیلی محسوب می‌شود. شلی آثار شوهرش پرسی شلی  را نیز ویراستاری می‌کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها