چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
انتخاب برناردین اِواریستو به عنوان اولین رئیس رنگین‌پوست انجمن ادبیات انگلیس

«برناردین اِواریستو» نویسنده معاصر انگلیسی به عنوان اولین رئیس رنگین‌پوست انجمن سلطنتی ادبیات این کشور معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، «برناردین اِواریستو»، نویسنده  انگلیسی برنده بوکر به عنوان اولین رئیس رنگین‌پوست انجمن سلطنتی ادبیات این کشور معرفی شده است. قرار است در پایان سال جاری جایگزین «مارینا وارنر» رئیس فعلی انجمن شود.
 
اِواریستو در اولین واکنش به اعلام این خبر گفت: «از این مسئله خیلی احساس افتخار می‌کنم و از اینکه فرهنگ تساوی در ادبیات کشور رعایت می‌شود، خوشحال هستم. داستان‌گویی در ژن همه انسان‌ها وجود دارد و در زندگی روزمره آنها جایگاهی عالی دارد که انسان‌ها از طریق آن دنیای اطراف خود را درک می‌کنند. ادبیات یک چیز لوکس نیست؛ بلکه یکی از ضروریات و ملزومات تمدن بشری است.
 
اِواریستو در اظهاراتش به این مسئله اشاره کرد که انجمن ادبیات بریتانیا به عنوان بالاترین سازمان ادبی کشور برای ایجاد فرصت‌های مساوی برای نویسندگان اقلیت و تازه‌کار تاسیس شده است و او به این مسئله افتخار می‌کند که در راس این سازمان قرار گرفته است.
 
اِواریستو، برنده جایزه ادبی بوکر اولین بار کار ادبی خود را با نوشتن نمایشنامه‌هایی برای شبکه‌های مختلف رادیو لندن آغاز کرد و پس از آن به دنیای رمان‌نویسی قدم گذاشت. رمان «دختر، زن، دیگری» هشتمین اثر اِواریستو است که باعث شد اولین نامزدی‌اش برای جایزه ادبی بوکر به برنده‌شدن منجر شود.
 
اِواریستو اولین زن رنگین‌پوست و دومین زنی است که به ریاست انجمن سلطنتی ادبیات بریتانیا انتخاب شده است. انجمن سلطنتی ادبیات بریتانیا 201 سال قدمت دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها