پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
نمایشگاه دانشجویان این دانشگاه هندی برای تشویق به مطالعه کودکان

دانشجویان دانشگاهی در استان کلکته با برپایی نمایشگاه کتابی دانش آموزان دبستانی را برای مطالعه کتاب تشویق می کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تلگراف ایندیا، دانشجویان و اساتید دانشگاه شهر هورا در استان کلکته هند برای آشنایی دوباره کودکان با کتاب و مطالعه در محوطه اطراف این دانشگاه نمایشگاهی از کتاب‌های کودک راه‌اندازی کرده‌اند تا کودکان دبستانی بتوانند به صورت رایگان کتاب بخوانند.
 
دانشجویان این دانشگاه انگیزه خودشان را از این کار بالا بردن علاقه دانش‌آموزان به مطالعه در دوران قرنطینه اعلام می‌کنند و می‌گویند در چند سال گذشته کودکان از مطالعه کتاب های غیردرسی دور مانده و شاید بسیاری از آنها یک کتاب هم در این دوره مطالعه نکردند. یکی از اساتید می‌گوید نمایشگاه کتاب‌های کودک به صورت موقت برپا شده ولی قصد داریم این نمایشگاه را به صورت دائمی درآوریم.
 
نمایشگاه مذکور با کمک‌های خیریه و هزینه‌های شخصی دانشجویان تامین شده است و اکثر کتاب‌های عرضه شده کتاب‌های داستانی مناسب کودکان دبستانی و ابتدایی است. در حال حاضر ساعت‌های نمایشگاه در هفته محدود است ولی دانشجویان می‌گویند با همکاری سازمان‌های دولتی قصد دارند این ساعت‌ را افزایش دهند.
 
«رزما سردار» یکی از دانشجویان و سرپرست این نمایشگاه می‌گوید در دوران قرنطینه مدارس همگی تعطیل بودند و بیشتر این کودکان دبستانی حتی یک کتاب داستان هم نخواندند و معمولاً با بازی‌های کامپیوتری و تلفن‌های همراه سرگرم می‌شوند.  


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها