چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
افزایش فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیکی در بریتانیا

آمارها نشان می‌دهد فروش کتاب صوتی و همچنین الکترونیک در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، اتحادیه ناشران و کتابفروشان بریتانیا در آخرین گزارش خود از بازار کتاب این کشور به طور اختصاصی درباره افزایش فروش کتاب‌های صوتی و داستانی در شش ماهه نخست سال 2021 آمارهای جامعی را منتشر کرد و اعلام کرد در نیمه دوم سال نیز آمارهای مشابهی به چشم می‌خورد.
 
اداره مانیتورینگ بازار در این اتحادیه با همکاری موسسه نیلسن در آمارگیری از بازار کتاب بریتانیا گفته است درآمد ناشران انگلیسی از طریق فروش کتاب‌های صوتی در این دوره 71درصد افزایش داشته است که نسبت به دوره مشابه آن در سال 2019 از 45میلیون پوند به 76میلیون پوند رسیده است.
 
در مقایسه با آمارهای فروش کتاب صوتی مقادیر مشابهی نیز برای کتاب‌های الکترونیک به خصوص در مورد کتاب‌های داستانی وجود دارد. طبق آمارهای منتشر شده اتحادیه ناشران افزایش 10درصدی در فروش این کتاب‌ها دیده می‌شود به طوری که درآمد ناشران 121 میلیون پوند به 133 میلیون پوند و در مورد کتاب‌های داستانی چاپی نیز همین افزایش از 687میلیون پوند به 731 میلیون پوند رسیده است.
 
آمارهای کلی فروش کتاب از ماه ژانویه تا ماه ژوئن 2021 نشان می‌دهد میزان چاپ کتاب‌های آموزشی و آکادمیک نیز نسبت به دوره مشابه قبل از آن حدود 4درصد افزایش داشته است. «استفن لاتینگا» مدیر اجرایی اتحادیه ناشران از افزایش فروش کتاب در این دوره مشکل اظهار شگفتی می‌کند و می‌گوید امسال با وجود مشکلات ناشران باز هم میزان فروش کاهش پیدا نکرد.
 
وی گفت: «ظاهراً همچنان کتابخوانی انتخاب اصلی مردم برای سرگرمی در خانه است و در این میان کتاب صوتی نیز در حال پیدا کردن جایگاه خودش در میان طرفداران کتاب است که هر روز قشرهای بیشتری به این سمت گرایش پیدا می‌کنند. البته هنوز مشکل مالیات بر ارزش افزوده کتاب‌های صوتی در بریتانیا مشکل بزرگی به حساب می‌آید.
 
این مدیر اجرایی در اتحادیه ناشران بریتانیا افزود: ما بارها از دولت انگلیس برای کاهش مالیات‌های مربوط به فروش کتاب‌های صوتی درخواست کردیم و همچنان به این کار ادامه می‌دهیم. کاهش مالیات‌ها در حوزه‌های دیگر کتاب محسوس است ولی در مورد فروش کتاب‌های صوتی هنوز کارهای زیادی باقی مانده است.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها