یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
انتشار تمبر یادبود مارگارت آتوود به مناسبت شصت سال نویسندگی

اداره پست کانادا به مناسبت جشن تولد 60 سالگی رمان «سرگذشت ندیمه» مارگارت آتوود نویسنده مشهور این کشور تمبر مخصوص این نویسنده را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خلیج تایمز، اواخر هفته گذشته اداره پست کانادا به مناسبت جشن تولد 60 سالگی رمان «سرگذشت ندیمه» نوشته مارگارت آتوود نویسنده مشهور این کشور تمبر مخصوص این نویسنده را منتشر کرد. در تمبر چاپ‌شده تصویر آتوود و جمله «یک کلمه پس از کلمه و پس از یک کلمه قدرت است» به چشم می‌خورد. این جمله از یکی از اشعار آتوود تحت عنوان «هجی‌کردن» وام گرفته شده است.
 
آتوود در سخنانی در واکنش به چاپ این تمبر اظهار امیدواری کرد مردم در جهت تغییرات آب و هوایی و کاهش تبعیض و گسترش عدالت تلاش کنند.
 
مارگارت النور آتوود متولد هجدهم نوامبر سال ۱۹۳۹ میلادی شاعر، داستان‌نویس، منتقد ادبی و فعال سیاسی و کانادایی جوایز ادبیات پرنسس آستوریاس و آرتور سی. کلارک را دریافت کرده ‌است. او پنج بار برای جایزه بوکر نامزد شده که از این میان دو بار برنده آن بوده ‌است. آتوود همچنین یکی از بنیان‌گذاران بنیاد نویسندگان کانادا است که سازمانی غیرانتفاعی رای تقویت جامعه نویسندگان کانادا است.
 
«سرگذشت ندیمه» رمانی پادآرمان‌شهری نوشتهٔ مارگارت اتوود است که در سال ۱۹۸۵ منتشر شده است. داستان در شهر کمبریج در ماساچوست ایالات متحدهٔ آمریکا رخ می‌دهد. پس از ترور رئیس‌جمهور آمریکا با گلوله و به‌رگباربستن همهٔ اعضای کنگره ایالات متحده توسط مسیحیان بنیادگرا و اعلام وضعیت فوق‌العاده، انقلابی در کشور رخ می‌دهد، قانون اساسی لغو شده و حکومت تمامیت‌خواهی مسیحی به نام جمهوری گیلیاد تشکیل می‌شود.
 
در این حکومت جدید آزادی‌های فردی اکثر شهروندان پایمال می‌شود و همهٔ ادیان به‌جز دین رسمی کشور، ازدواج مجدد، طلاق، سقط جنین و هم‌جنس‌گرایی غیرقانونی اعلام می‌شود. متخلفان مذهبی و سیاسی اگر بخت یارشان باشد به مناطق سمی و خطرناک که کولونی نامیده می‌شوند، فرستاده می‌شوند؛ وگرنه در بیشتر موارد با طناب دار اعدام شده و به «دیوار» آویخته می‌شوند تا مایهٔ عبرت بقیه باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها