جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
نامزدهای نهایی جایزه کتاب آلبرتین/ حضور پررنگ آثار فرانسوی

امسال در بین نامزدهای نهایی جایزه کتاب آلبرتین آمریکا باز هم تعداد کتاب‌های ترجمه شده از زبان فرانسه به انگلیسی قابل توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نامزدهای نهایی جایزه معتبر آلبرتین معرفی شد و باز هم حضور پررنگ کتاب‌های ترجمه شده از زبان فرانسه به انگلیسی در این فهرست قابل توجه هستند و پنج کتاب از شش نامزد اعلام شده از زبان فرانسه ترجمه و در آمریکا منتشر شده است.

 نامزدهای نهایی جایزه امسال آلبرتین به شرح زیر است :

«و بعد از آنها کودکانشان» نوشته نیکولاس ماتیو ترجمه ویلیام رودارمور/ انتشارات آدرپرس  «آرکادیا» نوشته امانوئل باماک تام ترجمه روت دایور / انتشارات سون استوریز پرس
«بریج‌واتر سوناتا» نوشته امانوئل دونگالا ترجمه مارجولیجن دیجگار / انتشارات اسکافنر پرس
«دیوار مدیترانه‌ای» نوشته لوئیس فیلیپ دلامبرت ترجمه مارجولیجن دیجگار/ انتشارات اسکافنر پرس
«آنها سارا را صدا می‌کنند» نوشته پائولین دلابروی الارد ترجمه آدریانا هانتر / انتشارات آدرپرس

 
جایزه ۱۰ هزار دلاری آلبرتین یکی از تنها جوایز ادبی ایالات متحده است که برنده آن توسط خوانندگان انتخاب می‌شود. طبق اعلام هیئت داوران مراسم اعلام برنده سال جاری ماه آینده اعلام خواهد شد.
 
جایزه آلبرتین هر سال توسط سفارت فرانسه در ایالات متحده آمریکا با همکاری فروشگاه کتابی به همین نام به بهترین کتاب انتخاب شده توسط کاربران و مخاطبان انگلیسی زبان اعطاء می‌شود. بخش فرهنگی سفارت فرانسه مسئول اصلی اجرای فرآیند انتخاب و اعطای جایزه به نویسندگان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها