یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
چطور با مرگ نزدیکان کنار بیاییم؟

گری با نشان دادن اندوه در زندگی افراد واقعی، ارتباط و شناسایی مفاهیم خاص را برای خواننده آسان می‌کند و می‌تواند آن‌ها را در زندگی خود به کار ببرد.

خبرگزاری کتاب ایران)ایبنا)- مترجم سیدامین موسوی‌زاده: دکتر ریچارد هریسون گری، خود را متخصص غم و اندوه می‌داند و یک هماهنگ‌کننده سوگ و مراقبت معنوی است. او سال‌ها به عنوان مشاور بیماران لاعلاج و خانواده‌های آن‌ها خدمت کرده است. کتاب «سفر او به سرزمین مرزی» برنده مدال نقره جایزه کتاب ناتیلوس در سال 2014 شد. کتاب اخیر او، کتابی قابل فهم و آموزنده در مورد روند سوگواری و کنارآمدن با اندوه است.

گری از بیش از 20 سال کار خود با خانواده‌های سوگوار در کتابی استفاده می‌کند که هدف آن کمک به خوانندگان است که چگونه با مرگ یکی از عزیزان‌شان کنار بیایند. نویسنده، هماهنگ‌کننده سوگ و دین‌یار آسایشگاه، در اوایل این کتاب اشاره می‌کند که اندوه اشکال و اندازه‌های مختلفی دارد و بسته به عوامل مختلف، علل و اثرات آن می‌تواند متفاوت باشد، مانند سنی که در آن فرد مرگ را تجربه می‌کند، یا طول رابطه‌ای که با فرد متوفی داشته است. این کتاب با کمک به خوانندگان برای تعریف و شناسایی غم و اندوه خود، و سپس ارائه گام‌های مختلف برای موفقیت در عبور از آن «پل ویران‌گری [که] در غبار عدم اطمینان پوشیده شده است، به آن‌ها کمک می‌کند تا رویکردی کامل برای شفا ایجاد کند».

گنجاندن داستان‌های مرتبط و قابل ربط از سفرهای غم و اندوه مشتریان گری یک نکته برجسته است. به عنوان مثال، او داستان خوانیتا را ارائه می‌دهد، که مادرش در زمانی که خوانیتا نسبتا جوان بود درگذشت، و داستان جوآن، که شریک زندگی خود را پس از 50 سال زندگی مشترک از دست داد. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه تجربیات متفاوت این دو زن واکنش‌های آن‌ها را شکل داده است. به دلیل از دست دادن زودهنگام، خوانیتا نمی‌توانست به خود اجازه دهد از نظر عاطفی روی روابط دیگر سرمایه‌گذاری کند؛ زیرا از فقدان بیش‌تر می‌ترسید، در حالی که جوآن، علی‌رغم مبارزات عاطفی‌اش، اثرات اجتماعی کم‌تری دید. جالب این‌جاست که برای خوانیتا حضور در مشاوره گروهی غم و اندوه دشوار بود، در حالی که جوآن برای حفظ سلامت عاطفی خود در دو گروه مشاوره شرکت کرد.
 
گری با نشان‌دادن اندوه در زندگی افراد واقعی، ارتباط و شناسایی مفاهیم خاص را برای خواننده آسان می‌کند و می‌تواند آن‌ها را در زندگی خود به کار ببرد. به همین ترتیب، هنگامی که او برای توضیح موضوعات مرتبط با غم و اندوه، مانند اضطراب فراق، و سایر موانع روانی، گزیده‌هایی از رمان‌های معروف را اضافه می‌کند (مانند آثار لف تالستوی، تار شارلوت، داستان‌های وینی پو) ایده‌ها را قابل هضم‌تر می‌کند و فراگرفتن درس‌ها را آسان‌تر می‌کند. کتاب «عبور از پل ویرانی: سفر سوگواری» کتابی قابل فهم و آموزنده در مورد روند سوگ و کنار آمدن با اندوه درگذشت عزیزان است.
 

شنا‌سنامه کتاب
Crossing the Bridge of Desolation: The Bereavement Journey 
by Harrison Grey, Ph.D. (Author)
Independently published (January 15, 2021)
281 pages/ ISBN-13‏: ‎ 979-8590609543
 
منبع: کرکوسریویو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها