سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
اولین نویسنده زن داستان‌های جیمز باند/ انتشار سه‌گانه جدید سال آینده

«کیم شروود» نویسنده معاصر انگلیس به‌عنوان اولین نویسنده زن مجموعه کتاب‌های جیمز باند قرار است سه‌گانه جدیدی از این مجموعه داستان را روانه بازار کتاب کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بی‌‌بی‌سی، «کیم شروود» نویسنده معاصر انگلیس به عنوان اولین نویسنده زن مجموعه کتاب‌های جیمز باند قرار است سه‌گانه جدیدی از این مجموعه داستان را روانه بازار کتاب کند. ماه سپتامبر سال 2022 تاریخ انتشار سری جدید داستان‌های جیمز باند اعلام شده است.
 
جیمز باند یا همان 007 نام شخصیتی داستانی است که توسط یان فلمینگ در سال ۱۹۵۳ خلق گردیده و در ۱۲ رمان و ۲ داستان کوتاه حضور داشته ‌است. این شخصیت همچنین در صنعت سینما طولانی‌ترین و پول‌سازترین شخصیت به زبان انگلیسی بوده ‌است که تاکنون از روی آن فیلم ساخته‌اند. اولین فیلم ساخته شده از این شخصیت، فیلم دکتر نو در سال ۱۹۶۲ است.
 
پس از مرگ فلمینگ در سال ۱۹۶۴ میلادی، رمان‌های جیمز باند توسط اشخاص دیگری مانند کینگسلی آمیس، جان گاردنر، ریموند بنسون و سباستین فالکز نوشته شد. علاوه بر این کریستوفر وود دو فیلمنامه نوشت. کیم شروود اولین نویسنده زن انگلیسی است که داستان‌های جیمز باند را می‌نویسد.
 
شروود در گفتگو با رسانه‌ها گفته است مجموعه جدید جیمز باند را از دیدگاه و نقطه‌نظر فمینیستی نوشته و نقش زنان در داستان‌های جدید پررنگ‌تر شده است. وی می‌گوید: البته وفاداری به نوشته‌های فلمینگ اساس کاری من بوده و سعی کردم در این مجموعه به سبک اصلی رمان توجه داشته باشم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها