چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور

نام کریستین آنگوت -که با رمان «سفر به شرق» برنده جایزه مدیسی شد- در فهرست نهایی جایزه گنکور نیز به چشم می‌خورد؛ اما نام کلارا دوپون مونود -که با رمان «پذیرش» برنده جایزه فمینا شد- از این فهرست کنار گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لیورابدو- اعضای آکادمی گنکور اسامی 4 نویسنده فرانسوی را به‌عنوان نامزدهای نهایی جایزه گنکور در سال 2021 معرفی کردند. برنده نهایی این جایزه روز سوم نوامبر معرفی خواهد شد.

«سفر به شرق» نوشته کریستین آنگوت از انتشارات فلاماریون، «بچه رذل» نوشته سورژ شالاندون از انتشارات گراسه، «میلکواکی افسرده» نوشته لوئی فیلیپ دلمبرت از انتشارات Sabine Wespieser و «پنهان‌ترین خاطره مردان» نوشته محمد مبوگار سار از انتشارات فیلیپ ری اسامی چهار نامزد نهایی جایزه گنکور در سال 2021 هستند.

سال گذشته اروه لوتلیه برای رمان «نابهنجار» -که با عنوان «ایرادی در کار است» اخیرا به زبان فارسی منتشر شده است- موفق شد جایزه گنکور 2020 را از آن خود کند.

جایزه «گنکور» مهم‌ترین و معتبرترین جایزه ادبی در فرانسه به شمار می‌آید که در پی وصیت ادمون دو گنکور به سال ۱۸۹۶ بنیان گذاشته‌ شد و هرساله به بهترین کتاب داستانی انتشاریافته به زبان فرانسه طی همان سال تعلق می‌گیرد.

اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل ۱۰ یورو دریافت می‌کند؛ اما جایزه غیررسمی «گنکور» -که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده‌اش به ارمغان می‌آورد- بسیار باارزش‌تر از جایزه اصلی است. 

از برندگان سرشناس این جایزه می‌توان از «مارسل پروست» در سال ۱۹۲۹، «سیمون دو بووار» در سال ۱۹۵۴ و «پاتریک مودیانو»، برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۴ نام برد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها