سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
راه‌اندازی کتابخانه برای کتاب‌های نایاب نویسندگان سیاه‌پوست

سولانج در فیلم و برنامه‌های تلویزیونی بسیاری شرکت داشته؛ ولی این هنرپیشه سیاه‌پوست آمریکایی اخیراً با راه‌اندازی یک کتابخانه خصوصی در آمریکا خبرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سی ان ان، سولانج پیاژه نولز خواننده، ترانه‌سرا، هنرپیشه و آهنگ‌ساز آمریکایی و خواهر کوچک‌تر بیانسه خواننده مشهور آمریکایی است که کار هنری خود را از سال 2001 آغاز کرده است. سولانج در فیلم و برنامه‌های تلویزیونی بسیاری شرکت داشته؛ ولی این هنرپیشه سیاه‌پوست آمریکایی اخیراً با راه‌اندازی یک کتابخانه خصوصی در آمریکا خبرساز شده است.
 
سولانج مالک استودیو ساینت هرون یک کتابخانه از کتاب‌های نایاب نوشته شده توسط نویسنده‌های سیاه‌پوست و دیگر نویسندگان اقلیت در جامعه آمریکا تاسیس کرده است که خودش می‌گوید تا کنون بیش از 50 جلد کتاب از این نویسندگان در آرشیو خود جمع‌‌آوری کرده و تحت شرایط خاصی به افراد امانت می‌دهد.
 
گفته می‌شود این کتابخانه با درآمد شخصی سولانج تحت نام کتابخانه کتاب‌های نایاب ساینت هرون راه‌‌‌اندازی شده است که تنها 45 روز کتاب‌های خود را به کاربرانش امانت می‌دهد؛ کاربرانی که فقط از بین دانشجویان، هنرمندان، طراحان، آهنگ‌سازان و نویسندگان انتخاب می‌شوند.
 
در وب‌سایت این کتابخانه آمده است: ما امیدواریم با راه‌اندازی این کتابخانه و آرشیو از کتاب‌های نوشته‌شده توسط نویسندگان ناشناخته سیاه‌پوست بتوانیم قدمی در جهت تقویت و معرفی این آثار به افراد برداریم. در طول تاریخ آثار هنری و ادبی خلق شده توسط سیاه‌پوستان کمتر مورد توجه قرار داشته و با این کتابخانه سعی خواهیم کرد تا این نقض را جبران کنیم.
 
در آرشیو کتابخانه آثاری از داستان‌های اکتاویا باتلر، گوندولین بروکس، لانگستون هاگز، آدری لورد و نوزاک شانگ دیده می‌شوند. این افراد نویسندگان سیاه‌پوست سال‌های گذشته آمریکا هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها