دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
قوانین مالیاتی چالش جدید آمازون و گوگل

مالیات‌های دیجیتال جدیدی از سوی دولت‌ها و کشورهای جهان در حال تصویب است که گفته می‌شود بسیاری از شرکت‌های بزرگ مثل گوگل و آمازون را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، مالیات‌های دیجیتال جدیدی از سوی دولت‌ها و کشورهای جهان در حال تصویب است که گفته می‌شود بسیاری از شرکت‌های بزرگ مثل گوگل و آمازون را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 136 کشور جهان تحت سرپرستی سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) در حال اجرای قانونی مالیاتی بر تمام کالاهای دیجیتالی هستند که ظاهراً هنوز در آمریکا به تصویب نرسیده است.
 
بر اساس این قانون جدید قرار است یک نرخ ثابت مالیاتی در حدود 15درصد در همه کشورهای جهان اعمال شود که گفته می‌شود این توافق هنوز از سوی بسیاری کشورها مثل هند و چین پذیرفته نشده است؛ ولی گفته می‌شود موجب کاهش مالیات‌ها خواهد شد. 
 
شرکت‌های بزرگ مثل گوگل، فیس‌بوک و آمازون در حال حاضر با مالیات 10درصدی در کشورهای دیگر کار می‌کنند و با تصویب این افزایش مالیات می‌توانند دچار خسارت‌های زیادی شوند. در سال گذشته آنها با مالیات 10درصد بیش از 20میلیارد دلار درآمد کسب کردند و حالا این توافق چالش جدید شرکت‌های مذکور خواهد بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها