شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
همکاری انجمن قلم انگلیسی با کتابخانه عمومی لندن در حمایت از نویسندگان

کتابخانه عمومی شهر لندن همکاری یک‌ساله خود را با انجمن قلم انگلیسی (English PEN) برای حمایت از نویسندگان و معیشت و امنیت آنها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، کتابخانه عمومی شهر لندن همکاری یک‌ساله خود را با انجمن قلم انگلیسی (English PEN) برای حمایت از نویسندگان و معیشت و امنیت آنها اعلام کرد. اولین مرحله این همکاری دسترسی نویسندگان به آرشیو کتاب کتابخانه لندن با یک‌میلیون جلد کتاب است که قرار است عضویت رایگان برای آنها صادر شود.
 
به گفته مسئولان کتابخانه لندن اولین نویسنده که شامل این پروژه حمایتی شده است، «آوت فیسهایه» شاعر و نویسنده اهل اریتره است که سال 2001 برنده جایزه کتاب دانشجویان در انگلیس شده بود. این نویسنده از سال 2016 تا کنون ساکن کشور انگلیس است.
 
انجمن قلم انگلیسی سازمانی غیردولتی تاسیس‌شده در سال 1921 است که هدفش حمایت از نویسندگان و شاعران در سراسر جهان است. مسئولان این سازمان می‌گویند همکاری خود را با کتابخانه لندن در سال‌های بعد نیز ادامه خواهند داد.
 
روسای سابق انجمن قلم انگلیسی نویسندگانی مشهوری مثل اچ.جی. ولز و ای.ام. فاستر بودند؛ کسانی که خودشان عضو کتابخانه لندن بودند؛ و سال‌ها با این کتابخانه در پروژه‌های حمایتی از نویسندگان همکاری می‌کردند؛ ولی امسال این همکاری به‌طور رسمی اعلام شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها