دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
معرفی نامزدهای نهایی جایزه «تی اس الیوت»

هیئت داوران جایزه تی اس الیوت نامزدهای نهایی خود را در سال جاری معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، هیئت داوران جایزه تی اس الیوت نامزدهای نهایی خود را در سال جاری معرفی کرد. جایزه تی‌.اس‌.الیوت یکی از معتبرترین و باارزش‌ترین جوایز ادبی انگلیس است که هرساله توسط بنیاد تی.اس.الیوت به بهترین اثر در حوزه شعر اهدا می‌شود. برنده این جایزه مبلغ نقدی ۲۵ هزار پوندی دریافت می‌کند و به هرکدام از شاعرانی که به فهرست نامزدهای نهایی راه یافته باشند، هزاروپانصد پوند اهدا می‌شود. جایزه تی.اس.الیوت تنها جایزه اصلی معتبر در حوزه شعر است که قضاوت درباره برنده آن صرفا به دست تیمی از شاعران شناخته‌شده صورت می‌گیرد.
 
«مایکل سیمونس رابرتز»‌ استاد شعر در دانشگاه منچستر متروپولیتن است و دریافت جایزه «فوروارد»‌ و «کاستا» را نیز در کارنامه دارد. او امسال برای نگارش مجموعه‌شعر «خون‌بها» به‌عنوان نامزد نهایی برگزیده شده است.
 
در این بین «کوین یانگ»‌ دبیر بخش شعر «نیویورکر» - که در سال ۲۰۰۳ نامزد نهایی جایزه کتاب ملی هم شده بود- برای مجموعه کتاب «سنگ‌ها» نامزد شده است.
 
«ریموند آنتروباس» برای «تمام نام‌ها»، «کایو چینگونیی»‌ برای «مشکل مربوط به خون»،‌ «سلیما هیل» برای «کسانی که به کبوترها غذا می‌دهند»، «ویکتوریا کنفیک»‌ برای «بخور یا هر دو ما از گرسنگی می‌میریم»‌،‌ «هانا لو»‌ برای «بچه‌ها»‌،‌ «دنیل اسلامن» برای «پنجره تنها»‌، «جوئل تیلور» برای «C+nto و شعرهای دیگر»‌ و «جک آندروود»‌ برای «یک سال در زندگی جدید» دیگر نامزدهای نهایی امسال را تشکیل می‌دهند.
 
برنده نهایی «تی اس الیوت» سال ۲۰۲۱ در ماه ژانویه مشخص خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها