دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
حراج مجموعه‌ای از لباس‌های گابریل گارسیا مارکز و همسرش در مکزیک

برخی از لباس‌ها و وسایل شخصی گابریل گارسیا مارکز نشانه‌هایی از زندگی شخصی نویسنده «صد سال تنهایی» را در خود دارند که هفته آینده در مکزیک چوب حراج می‌خورند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از هندوستان تایمز- «کمد لباس‌های گارسیا مارکز» عنوان رویدادی است که قرار است به زودی در مرکز فرهنگی محل اقامت گارسیا مارکز در جنوب مکزیک افتتاح شود؛ جایی که نویسنده «صد سال تنهایی» به همراه همسرش سال‌ها زندگی می‌کرد و آثارش را ‌می‌نوشت.

 این مجموعه شامل 400 تکه لباس و وسایل گارسیا مارکز است که از کمد لباس‌های نویسنده کلمبیایی برنده نوبل ادبیات انتخاب شده و هفته آینده در مکزیک چوب حراج می‌خورد؛ خبری که می‌تواند برای دوستداران ادبیات و مد جالب توجه باشد.

آیتم‌هایی که برای فروش گذاشته شده‌اند، توسط امیلیا گارسیا الیزوندو، نوه دختری مارکز انتخاب شده که سرپرستی این مرکز فرهنگی را عهده‌دار خواهد بود.

نوه مارکز در بیانیه‌ای گفته که گابو -نام مستعار مارکز- خیاط‌ها و طراح‌های لباس مخصوص و محبوب خود را داشته است.

او افزوده که برخی از این لباس‌ها نشانه‌های کوچکی از زندگی او را به عنوان یک نویسنده در خود دارند؛ به‌عنوان مثال ژاکتی با یک مارکر در جیب که برای امضای کتاب‌هایش به کار می‌برده و یا حتی وجود یک لکه جوهر بر روی لباس.

ژاکت‌های پارچه پشمی برند و لباس‌های متعلق به همسرش نیز بخشی از این مجموعه هستند؛ اما لباسی که خانم مرسدس بارچا در مراسم اعطای جایزه نوبل ادبیات به همسرش در سال 1982 به تن کرده بود، فقط به نمایش درخواهد آمد و در معرض فروش گذاشته نخواهد شد.

گفتنی است که تمام عواید حاصل از این حراجی به بنیادی به نفع کودکان جوامع بومی در جنوب مکزیک اختصاص خواهد یافت.

گارسیا مارکز -که از او به عنوان اسطوره سبک رئالیسم جادویی یاد می‌کنند- در روز  17 آوریل سال 2014 در سن 87سالگی در مکزیکوسیتی -که بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را در آن‌جا گذراند- از دنیا رفت. مرسدس بارچا، همسر مارکز نیز در همین سن و در 15 آگوست 2020 درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها