پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
ادامه حیات کتابفروش کابل حتی با ظهور طالبان

شاه محمد رئیس صاحب و مالک کتابفروشی کابل که در این شهر به همین نام مشهور شده است، بعد از به قدرت رسیدن طالبان در کشورش باز هم به شغل خود ادامه می‌دهد .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، شاه محمد رئیس صاحب و مالک کتابفروشی کابل -که در این شهر به همین نام مشهور شده است- بعد از به قدرت رسیدن طالبان در کشورش باز هم به شغل خود ادامه می‌دهد و می‌گوید از زمان که طالبان آمده تنها دو مشتری به کتابفروشی آمده‌ است ولی باز هم اصرار به ادامه کار دارد.
 
کتابفروشی کابل در سال 1974 تاسیس شده و در این مدت دولت‌ها و رژیم‌های متنوعی را تجربه کرده است؛ ولی با وجود مشکلات خاص این کشور هنوز هم به فعالیت خود ادامه داده است. او می‌گوید شغلش علیه هیچ دولتی نیست و بنابراین همچنان دوست دارد به شغل خود در همه دوره‌ها ادامه دهد. من حتی برای ادامه شغل خودم حاضرم شکنجه یا زندان را نیز تحمل کنم.
 
به گفته رئیس کتابفروشی کابل مجموعه‌ای کامل از کتاب‌های مختلف ازجمله تاریخ و ادبیات این کشور است و نمی‌تواند تعطیل شود. این کتابفروشی علاوه بر رئیس یک کارمند دیگر به نام خیرالدین یوسفی نیز دارد که او هم برای ادامه کار کتابفروشی مصصم است. یوسفی می‌گوید از 14سالگی در اینجا کار کردم و دوست دارم در تمام شرایط سخت کتابفروشی را تنها نگذارم.
 
رئیس می‌گوید کتابفروشی کابل در زمان حضور آمریکایی‌ها نیز کار کرده است و هرچند زندگی تحت حکومت طالبان مشخص نیست؛ ولی به هر حال سعی بر ادامه حیات کتابفروشی وجود دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها