جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
انتشار رمانی جدید از پاتریک مودیانو

انتشارات گالیمار به تازگی رمان جدیدی را از پاتریک مودیانو، نویسنده فرانسوی برنده نوبل ادبیات تحت عنوان «شوروس» منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از فیگارو-پاتریک مودیانو، نویسنده فرانسوی و برنده نوبل ادبیات در سال 2014 با انتشار رمانی جدید تحت عنوان‌ «شوروس» -که انتشارات گالیمار در فرانسه منتشر کرده- به دنیای ادبیات بازگشته است.

مودیانو در این رمان نیز همانند آثار قبلی‌اش در میان خاطرات گذشته خود پرسه می‌زند و در جستجوی تازه‌ای از گذشته برمی‌آید و در تلاش است تا پازل زندگی خود را در کنار یکدیگر قرار دهد.

راوی رمان جدید مودیانو ژان بوسمان است که خواننگان مودیانو از قبل با او در آثار دیگرش آشنایی دارند. راوی در این رمان نیز همچنان به بیرون کشیدن نخ خاطراتش ادامه می‌دهد و حوادثی که 15 سال پیش رخ داده را بازتولید می‌کند. رمان با کلمه شوروس آغاز می‌شود که راوی با صدایی آهسته تکرار می‌کند؛ کلمه‌ای که  موجب جلب توجه دیگران به او می‌شود و نقطه آغاز یادآوری خاطرات دوران کودکی و در 20سالگی‌اش خواهد بود.

پاتریک مودیانو یکی از چهره‌های مهم ادبیات فرانسه محسوب می‌شود که در سال 2014 موفق شد جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. مودیانو در سال 1978 نیز برای رمان «بوتیک خیابان‌های تاریک» جایزه گنکور را -که مهم‌ترین جایزه ادبی در فرانسه است- برنده شد. «محله گمشده»، «در کافه جوانی گمشده»، «افق»، «برای این که در محله گم نشوی» و «میدان اتوال» برخی از مهم‌ترین رمان‌های او به شمار می‌روند که به فارسی نیز ترجمه و منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها