چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
اسپانیا مهمان ویژه چهلمین دوره نمایشگاه کتاب شارجه

اسپانیا مهمان افتخاری چهلمین دوره نمایشگاه کتاب شارجه است که در روز 3 نوامبر افتتاح می‌شود و به مدت 10 روز به صورت حضوری به فعالیت‌‌های خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایران(ایبنا) به نقل از خلیج‌تایمز- چهلمین دوره نمایشگاه کتاب شارجه با شعار«همیشه یک کتاب مناسب وجود دارد» و حضور ویژه اسپانیا به عنوان مهمان افتخاری از سومین روز ماه نوامبر در مرکز اکسپوی شارجه با حضور ناشران منطقه و بین‌المللی افتتاح می‌شود و تا 13 نوامبر میزبان بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف خواهد بود.

 انتخاب اسپانیا به عنوان مهمان افتخاری چهلمین دوره نمایشگاه کتاب شارجه به منظور قدرانی از سهم این کشور در دستاورهای فرهنگی، انسانی و نقش نهادها و روشنفکران اسپانیایی در ارتقای ادبیات و اندیشه بوده است.

در یک کنفرانس مجازی، رئیس کتاب شارجه درباره سیر نمایشگاه کتاب شارجه در طی 40 سال و تاثیر آن بر جنبش‌های فرهنگی و بازار کتاب منطقه سخن گفت و اشاره کرد که برگزاری نمایشگاه به مدت 4 دهه مستمر بیانگر اهداف و اصول شارجه نسبت به کتاب و مرکزیت آن در هر پروژه توسعه مدنی پایدار بوده است.

او در ادامه افزود «معرفی نمادها و روشنفکران دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب شارجه نمایانگر دیدگاه حاکم شارجه در گشودن افق‌های گفت‌و‌گو با فرهنگ‌ها و تمدن‌های جهانی و بر اساس مبانی ادب و هنر است که محکم‌ترین امر در برقراری روابط و تاثیرگذارترین مساله در وجدان ملت‌ها به شمار می‌آید.»

احمد بن رکاض العامری، رئیس نمایشگاه کتاب شارجه نیز اشاره کرد که نمایشگاه امسال شارجه بر اهمیت خواندن و مطالعه به عنوان فعالیت و عادت روزانه متمرکز است؛ امری که باعث به‌وجود‌آمدن رابطه پایدار بین افراد و کتاب‌ها می‌شود.

نمایشگاه کتاب شارجه پس از نمایشگاه کتاب فرانکفورت و نمایشگاه کتاب لندن از لحاظ اهمیت و بزرگی در جایگاه سوم قرار دارد و در حکم نگین باارزش پروژه فرهنگی امارات به شمار می‌رود که تحت نظر شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه برگزار می‌شود. سال گذشته نمایشگاه کتاب شارجه با وجود بحران شیوع کرونا به‌صورت حضوری و تحت تدابیر پیشگیرانه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها