چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کمپین نویسنده آمریکایی برای مطالعه کودکان دبستانی

جیمز پترسون نویسنده مشهور آمریکایی با همکاری انتشارات اسکولاستیک کمپینی برای مبارزه با بی‌سوادی در این کشور آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، جیمز پترسون نویسنده مشهور آمریکایی با همکاری انتشارات اسکولاستیک کمپینی برای مبارزه با بی‌سوادی در این کشور آغاز کرده است. باشگاه کتاب این انتشارات معروف آمریکایی اعلام کرد که پترسون یک‌ونیم‌میلیون دلار برای کمک نقدی به کمپین موسوم به «آمریکای خوانندگان کتاب» اعطا کرده است. این کمپین برای کمک به کودکان دبستانی در مطالعه کتاب شروع شده است.
 
جیمز پترسون خالق داستان‌های مجموعه کارآگاه الکس سانگ، به عنوان یکی از پرکارترین نویسندگان معاصر آمریکا شناخته می‌شود. او حتی رکورد جهانی گینس را برای شماره نیویورک تایمز یکی از بهترین رمان‌های فروخته‌شده خود نگه می‌دارد و اولین نویسنده‌ای است که بیش از یک‌میلیون کتاب الکترونیکی را فروخته است.
 
کمپین مذکور قصد دارد در مرحله اول نزدیک به 32هزار جلد را در مدارس ابتدایی آمریکا توزیع کند که بیشترین هدف آن دسترسی کودکان خانواده‌های کم‌درآمد آمریکایی است. نویسنده آمریکایی خودش درباره این کمپین گفته است که تمام هدفش در زندگی دسترسی راحت کودکان به کتاب بوده است. او اعتقاد دارد بی‌سوادی یکی از چالش‌های اصلی کشورش در طول همه سال‌ها بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها