پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
برپایی نمایشگاه کتاب امان از امروز

نمایشگاه کتاب امان از امروز به صورت حضوری با حضور 360 ناشر عربی و بین‌المللی افتتاح می‌شود و تا 2 اکتبر به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از خبرگزاری اردن-بیستمین دوره نمایشگاه کتاب امان که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود از امروز درهای خود را به روی عموم باز می‌کند و تا روز 2 اکتبر به صورت حضوری به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

برگزارکنندگان این دوره از نمایشگاه کتاب امان در یک کنفرانس مطبوعاتی -که در مرکز فرهنگی سلطنتی امان برگزار شد- با اشاره به این‌که این دوره از نمایشگاه کتاب به عنوان بخشی از جشن‌های صدمین سال پادشاهی در این کشور برگزار می‌شود،  افزودند: در این دوره از نمایشگاه بیش از 360 نشر داخلی عربی و بین‌المللی از 20 کشور مختلف دنیا شرکت خواهند کرد.

فلسطین، لبنان، عربستان سعودی، قطر، امارات، عراق، سوریه، کویت، مراکش، تونس، مصر، سودان، ترکیه،‌ آمریکا، کانادا، هند، ایتالیا و چین از کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه کتاب امان هستند.

 گفتنی است که بخشی عمده‌ای از فعالیت‌های این دوره از نمایشگاه به رویدادهای مربوط به شعر و داستان کوتاه و نیز فعالیت‌های مربوط به حوزه کودک اختصاص خواهد یافت. برگزاری سمینارهای متعدد برای بحث و گفت‌‌و‌گو پیرامون چالش‌های پیش‌ روی ناشران و آینده نشر و نقش جوایز ادبی در بهبود نشر از دیگر محورهای اصلی این نمایشگاه کتاب خواهد بود.

دبیر کل وزارت فرهنگ اردن خاطر نشان کرد که طبق تایید متخصصان این حوزه، نمایشگاه کتاب امان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب عربی محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر نقش پررنگی را در بازار کتاب منطقه ایفا کرده و موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده است. علاوه بر این‌که در سال‌های اخیر نیز با تمایل گسترده ناشران عربی و بین‌المللی، خوانندگان و نویسندگان برای حضور در نمایشگاه روبه‌رو بوده است.

او همچنین بر تعهد برگزارکنندگان این نمایشگاه در رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی تاکید کرد و در ادامه افزود که مدیریت نمایشگاه سالن‌های عریضی را برای حفظ و رعایت فاصله اجتماعی آماده کرده و سالن مجزایی را هم در خارج از محوطه نمایشگاه به برگزاری رویدادهای مختلف اختصاص داده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها