دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
پروژه کتاب رایگان برای دانش‌آموزان در ایرلند

یک سازمان دولتی خیریه در ایرلند در پروژه ای قصد دارد بدون توجه به نژاد و مذهب کودکان برای آنها کتاب‌های داستان و غیرداستان فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، کتاب‌های کودک ایرلند (CBI) سازمانی خیریه از سوی دولت این کشور به تازگی با همکاری سازمان‌های خیریه غیردولتی این کشور پروژه‌ای برای فراهم‌کردن کتاب‌ رایگان برای دانش‌آموزان این کشور ایجاد کرده است که هدفش دسترسی همه کودکان و نوجوانان به کتاب‌های غیردرسی است.
 
این سازمان وابسته به شورای هنر و حقوق بشر ایرلند اعلام کرده است که در پروژه مذکور قصد دارد بدون توجه به نژاد و مذهب کودکان برای آنها کتاب‌های داستان و غیرداستان فراهم کند. «رودریک گورمن» وزیر دولت ایرلندی به عنوان سازمان‌‌دهنده و ناظر اصلی این پروژه معرفی شده است. «من‌بودن آزاد است»، نام این پروژه انتخاب شده است.
 
وزیر ایرلندی می‌گوید در مرحله اول پروژه 368 عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی و ایرلندی در نظر گرفته شده است که قرار است در بین تمام مدارس و موسسات فعال در امور کودکان و نوجوانان توزیع شود و از این مسئله اطمینان حاصل شود که همه کودکان و نوجوانان در این کشور به این کتاب‌ها دسترسی رایگان داشته باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها