یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
از زمین تا عطارد در لیست موسسه تحقیقاتی ماساچوست

شکل گرافیکی زمین از اعماق اقیانوس‌ها تا لایه بیرونی جو؛ کاوش در سیارات فراخورشیدی، چگونگی ظهور ویروس‌ها و نحوه استفاده انسان از جیوه موضوعاتی است که استادان دانشگاه MIT  در لیست پیشنهادهای مطالعاتی خود ارائه داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اعضای هیات علمی دانشگاه MIT در آخرین پیشنهادهای مطالعاتی خود کتاب‌هایی از دنیای علم و فناری را هم معرفی کردند. عناوین آمده در این گزارش گزیده‌ای از پیشنهادهای اخیر استادان این دانشگاه  است.
 

 
«سیاره پس از مهندسی زمین» نوشته رانیا گوسن  این رمان گرافیکی نشانگر مهندسی آب و هوا و مناقشات آن در پنج داستان است که از عمق زیرزمین گرفته تا فضای خارج از زمین را نشان می‌دهد. داستان‌ها مفاهیمی چون کربن سنگ شده، آلبدو قطبی، بادهای با سرعت بالا در ارتفاعات، طوفان گوگردی و ابر گرد و غبار را در بر می‌گیرد که زمین‌های احتمالی آینده را به تصویر می‌کشد که ما با مهندسی زمین با وجود آنها ساکن می‌شویم!
 

 
«کوچکترین چراغ‌های جهان» نوشته سارا سیگر که استاد علوم سیاره‌ای، علوم زمین، جوی، فیزیک، هوانوردی و فضانوردی است. سیگر به دنبال سیاره‌های فراخورشیدی است به ویژه آن جهان دور از دسترس که شاید دارای حیات است. اما با مرگ غیرمنتظره شوهرش، دیدن هدف زندگی او برایش سخت می‌شود. سیگر در تلاش برای هدایت زندگی پس از‌ فقدان همسرش است. وی به زیبایی سیارات فراخورشیدی و چالش های فنی اکتشاف را به تحریر در می‌آورد.
 

 
«ویروس‌ها، همه‌گیری‌ها و مصونیت» نوشته آروپ چاکرابورتی، استاد موسسه و استاد مهندسی شیمی و فیزیک. این اثر توضیحی قابل دسترس در مورد چگونگی ظهور ویروس‌ها در ایجاد همه‌گیری‌ها‌، نحوه مبارزه سیستم ایمنی بدن با آنها و نحوه عملکرد آزمایش‌های تشخیصی، واکسن‌ها و درمان‌های ضدویروسی ارائه می‌دهد؛ مفاهیمی که پایه و اساس سیاست‌های بهداشت عمومی ما را فراهم می‌کند.
 

 
«داستان‌های عطارد: درک پایداری از طریق یک عنصر فرار» نوشته نول سلین دانشیار دانشگاه MIT در شاخه علوم جوی و سیاره‌ای است. این کتاب نحوه استفاده مفید مردم از جیوه برای هزاران سال، نحوه آسیب‌رساندن آنها به خواص سمی و نحوه تلاش آنها برای محافظت از خود و محیط زیست در برابر آثار مخرب آن را بررسی می‌کند. نویسندگان یک چارچوب تحلیلی ایجاد کرده و از آن استفاده می‌کنند که می‌تواند سایر تلاش‌ها را برای ارزیابی و ارتقای پایداری آگاه سازد.

منبع: MIT News

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها