دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
ترسیم هندسه دیگری از جهان به دست یک ریاضیدان

کالین روک نویسنده کتاب جدید «هندسه جهان» احساس می‌کند که اساس روش هندسی کاملاً جدیدی برای درک جهان، بدون ماده تاریک یا انفجار بزرگ وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از worldscientific کتاب «هندسه جهان» با عنوان اصلی The Geometry of the Universe نوشته کالین روک از جدیدترین آثار منشرشده در علم کیهان‌شناسی است که به تازگی روانه بازار نشر جهانی شده است.
 
کیهان‌شناسی؛ یعنی مطالعه جهان که توجه شمار زیادی از مردم را بر می‌انگیزد. گفتنی است، موضوعی است که هم در مقالات علمی و هم در رسانه‌هایی که رویکرد ترویج علم دارند، بسیار گفته شده است. در حقیقت تاکنون روزنامه های زیادی از انفجار بیگ بنگ و سیاهچاله‌ها نوشته‌اند که عمدتا مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.
 
گفتنی است بخش نخست این اثر به روایت کل داستان با زبانی ساده و همه فهم می‌پردازد، تا آنجا که یک خواننده غیرفنی از آن سر در بیاورد. بخش دوم توضیح همان مباحث با رویکرد علمی برای مخاطبان خاص و اهالی دانش فیزیک است و اما در بخش سوم ضمائم با جزئیات کامل فنی چندین موضوع مهم پوشش داده شده است.
 

 
نویسنده، استاد برجسته ریاضیات در دانشگاه وارویک است که در موسسه مطالعات پیشرفته پرینستون، کالج کویین مری لندن، دانشگاه ویسکانسین در مدیسون تدریس کرده است؛ جایی که او در بازنویسی ریاضیات محض مهارت داشت. در سال 2000 کالین روک به کیهان‌شناسی علاقه نشان داد و اولین تلاش قابل توجه خود را در قالب پژوهش در سال 2003 منتشر کرد. در دوازده سال گذشته او با رابرت مک کی از دانشگاه وارویک و مقاله‌هایی در زمینه انفجار اشعه گاما و زمینه‌های ناظر طبیعی همکاری کرده است. او اکنون احساس می‌کند که اساس روش هندسی کاملاً جدیدی برای درک جهان، بدون ماده تاریک یا انفجار بزرگ وجود دارد؛ چیزی که در این کتاب ارائه شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها