یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
طرح جالب کتاب‌فروشی آمریکایی پاول برای جشن 50‌سالگی‌اش

امسال کتابفروشی مشهور شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا در پنجاهمین سالگرد تاسیس خود در اقدامی جالب بسته‌های 50جلدی از کتاب‌های ارزان قیمت را برای مشتری‌های ثابت خود ارسال کرده است .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، امسال کتابفروشی مشهور شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا در پنجاهمین سالگرد تاسیس خود در اقدامی جالب بسته‌های 50جلدی از کتاب‌های ارزان قیمت را برای مشتری‌های ثابت خود ارسال کرده است که هرکدام از آنها در طول پنجاه سال گذشته منتشر شده است.
 
کتاب‌فروشی پاول (Powell) یکی مشهورترین کتاب‌فروشی‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود که در حال حاضر نه‌تنها یکی از رقبای اصلی غول‌های کتاب فروشی در آمریکا مثل آمازون و بارنزاندنوبل محسوب می‌شود؛ بلکه در نقد و تحلیل کتاب‌های تازه‌منتشرشده با روزنامه‌ها و سایت‌های ادبی نیز رقابت می‌کند.
 
مسئولان این کتابفروشی می‌گویند جشن پنجاه‌سالگی این کتابفروشی با عنوان «پنجاه کتاب برای پنجاه سال» به گونه‌ای جشنی نمادین برای اعلام حیات کتابفروشی‌های مستقل در عصر کرونا و بعد از آن است.
 
پورتلند با نام شهر کتاب شناخته می‌شود و کتابفروشی پاول بزرگترین کتابفروشی مستقل دنیا است. از نکات مهم این کتابفروشی خانوادگی این است که از پسر به پدر رسیده است. مایک پاول در سال 1970 با هزینه تنها 3هزار دلار یک کتابفروشی در شیکاگو با ز کرد. پدر او نیز به این کار علاقه‌مند شد و پس از بازگشت به پورتلند کتابفروشی پاول را افتتاح کرد. چندین سال پدر و پسر مشغول اداره کتابخانه بودند و حالا اداره آن بر عهده امیلی، دختر خانواده است.
 
کتابفروشی پاول در دوره کرونا محافل ادبی خود را مجددا راه‌اندازی کرده و آنها را در فضای مجازی برگزار کرده است. به گفته مسئولان این کتابفروشی، این رویداد همچنان در فضای مجازی ادامه خواهد داشت. این محافل ادبی رایگان است و به نوعی مسئولان این کتابفروشی اعتقاد دارند که برگزاری این محافل اعتبار کتابفروشی را بالا می‌برد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها