چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
چرا هری‌پاتر با نام اختصاری رولینگ چاپ شد؟

مجموعهٔ داستانی هری پاتر به ۶۵ زبان زنده دنیا ترجمه و به ‌طور تقریبی در ۵۰۰ میلیون نسخه منتشر شده و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیلی‌میل، جوآن رولینگ با نام اختصاری جی.کی‌.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و خالق مجموعه داستان‌های هری‌پاتر و مدرسه جادوگری اخیراً فاش کرده است که از ترس شوهر سابقش داستان‌های هری‌پاتر را با نام اختصاری چاپ می‌کرده است. مجموعهٔ داستانی هری پاتر به ۶۵ زبان زنده دنیا ترجمه و به ‌طور تقریبی در ۵۰۰ میلیون نسخه منتشر شده  و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود.
 
رولینگ این داستان‌ها را با نام اختصاری خود منتشر کرده و حالا دلیل آن را ترس از هرگونه اقدام شوهر سابقش جرج آرانتس عنوان کرده است. رولینگ گفت: به خاطر جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده آرانتس این کتاب‌ها را با نام اختصاری چاپ کردم. رولینگ تنها 18 ماه با آرانتس زندگی کرد و در سال 1993 از او جدا شد.
 
نویسنده 55ساله انگلیسی افزود: حتی در گفتگو با ناشرم می‌خواستم کتاب را با نامی متفاوت چاپ کنم چون از اقدامات پارانوئیدی شوهرم می‌ترسیدم. البته خودم خیلی از این مسئله خوشحال نیستم و دوست داشتم کتاب با نام کامل چاپ شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها