سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
ایشی‌گورو و نامزدهای بوکر در فستیوال کتاب ادینبورگ

کازوئو ایشی‌گورو نویسنده ژاپنی‌الاصل ساکن بریتانیا و داگلاس استوارت به همراه برناردینو ایواریستو در میان نویسندگانی هستند که اسامی آنها برای نمایشگاه کتاب ادینبورگ اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، کازوئو ایشی‌گورو نویسنده ژاپنی‌الاصل ساکن بریتانیا و داگلاس استوارت به همراه برناردینو ایواریستو در میان نویسندگانی هستند که اسامی آنها برای نمایشگاه کتاب ادینبورگ اعلام شده است. امسال فستیوال کتاب ادینبورگ قرار است از  14 تا 30 آگوست در پایتخت اسکاتلند برگزار شود.
 
نمایشگاه کتاب ادینبورگ -که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان شمرده می‌شود- هرساله میزبان نویسندگان و بازیگران سینمایی از سراسر جهان بوده است. این نمایشگاه -که در بریتانیا به نمایشگاه کتاب ادینبرا مشهور است- در سال‌های گذشته در اواخر ماه آگوست برگزار می‌شد؛ ولی امسال به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا در ماه آوریل برگزار شده است. این جشنواره که به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره در نوع خود در جهان شناخته شده، میزبان مباحثات و مناظره‌های فرهنگی و سیاسی، همراه با برنامه پرسابقه رویدادهای کودکان است.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب ادینبورگ می‌گویند: امسال این نمایشگاه با شعار «توسعه و پیشرفت‌ها» با هدف ارائه ایده و داستان‌هایی در دنیای در حال تغییر قرار است 250 کارگاه و کنفرانس مجازی با موضوع کتاب‌های کودک و بزرگسال برگزار شود. امسال فستیوال کتاب ادینبورگ خانه جدیدی پیدا کرده و دانشکده هنر دانشگاه ادینبورگ میزبان آن است. نیمی از سخنرانان از پایتخت اسکاتلند و نیم دیگر نیز به صورت آنلاین از سراسر جهان در این فستیوال شرکت خواهند کرد.
 
کازوئو ایشی‌گورو نویسنده بریتانیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات نیز به طور اختصاصی درباره داستان‌ها و رمان جدید خود صحبت خواهد کرد. مسئولان این فستیوال می‌گویند امسال در فستیوال مجازی قرار است نویسندگان راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه بوکر بین‌المللی نیز سخنرانی کنند.
 
یکی از اتفاقات جدید امسال فستیوال کتاب ادینبورگ برگزاری برنامه‌ای تخصصی برای ناشران و عاملان چاپ و  فروش کتاب با عنوان «تجارت کتاب‌ها» خواهد بود که با همکاری اتحادیه کتابفروشان اسکاتلند اجرا می‌شود. گوردون براون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا به عنوان مهمان ویژه قرار است درباره مسائل سیاسی جهان امروز صحبت کند.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها