پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
مردان نویسندگان مرد را می‌خوانند؛ زنان نویسندگان زن

استاد دانشگاه آمریکایی با بررسی و تحلیل آمارهای مربوط به روزنامه نیویورک تایمز به این نتیجه رسیده است که کتاب‌های نوشته شده توسط نویسندگان مرد بیشتر توسط مردان خوانده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  به نقل از بوک ریوت، نتایج بررسی‌های اخیر نشان داده بیشتر مخاطبان کتاب‌هایی که توسط نویسندگان مرد نوشته شده است را مردان تشکیل می‌دهند و بیشتر زنان ترجیح می‌دهند مخاطب نویسندگان زن باشند.
پرفسور دیوید بامان استاد دانشگاه برکلی آمریکا در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که احتمال انتخاب یک کتاب از یک نویسنده مرد توسط مخاطبان مرد چهار بار بیشتر از انتخاب همان کتاب توسط مخاطبان زن است.
 
بامان اعتقاد دارد مخاطبان مرد ترجیح می‌دهند کتاب‌هایی را به دوستان خود پیشنهاد کنند که توسط نویسندگان مرد نوشته شده باشد.
 
وی با تجزیه و تحلیل آمارهای مربوط به روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید احتمال انتخاب کتاب‌های نوشته شده توسط نویسندگان مرد از سوی مردان چهار برابر بیشتر از انتخاب این کتاب‌ها توسط زنان است.
 
دکتر بامان می‌گوید آمارهای روزنامه نیویورک تایمز نشان می‌دهد مردان و زنان بر اساس جنس خود کتاب‌های خاصی را انتخاب می‌‌کنند که البته این مسئله کاملاً طبیعی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها